شهرری| پیشگیری و مداخله در بحران،  تکالیف اورژانس اجتماعی

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری گفت: پیشگیری و مداخله در بحران‌های اجتماعی دو تکلیف مهمی است که بر دوش اورژانس اجتماعی نهاده شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مریم صفایی، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی به واسطه ماهیت کاری‌اش علاوه بر پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، با خدمات روان‌شناختی و روان‌شناسی و مداخله به هنگام در بحران از وقوع اتفاقات بعدی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به ناشناخته ماندن خدمات اورژانس اجتماعی برای بسیاری از مردم، گفت: در موارد متعددی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، خودکشی و مانند این‌ها افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ از خدمات رایگان کارشناسان استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی با ورود به‌موقع و بررسی شرایط نسبت به ارائه خدمات به شهروندان تا خروج از اوضاع بحرانی اقدام می‌کنند.

صفایی بیان کرد: از مهمترین عواملی که موجب بروز خشنونت در خانواده و ضرورت مداخله اورژانس اجتماعی می‌شود می‌توان به اعتیاد و سوءمصرف مخدرها، بیماری‌های روحی و روانی، فقر، خیانت و خودکشی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در شرایطی که زمینه حضور فرد در خانواده مهیا نباشد افراد در معرض آسیب در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری و حمایت قضایی می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری تاکید کرد: افرادی آسیب دیده در صورت نیاز به خدمات قضایی در مواردی مانند طلاق به‌صورت رایگان از مشاوره‌های وکیل استفاده می‌کنند.

صفایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نگهداری، ارائه خدمات مشاوره‌ای و حمایتی به دختران در معرض خشونت، آسیب و آزار و اذیت خانواده یا دیگران از دیگر خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: علاوه بر نگهداری در مراکز شبانه‌روزی، در حوزه‌های اشتغالزایی و تامین کمک‌های مالی برای بازگشت دختران آسیب دیده و در معرض آسیب نیز خدماتی از سوی سازمان بهزیستی ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری تصریح کرد: همچنین در قالب طرحی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در بخش‌های دولتی و غیردولتی به منظور کمک به این قشر آسیب دیده جامعه استفاده می‌شود.

کد خبر 41747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد