پیام تسلیت مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت تاسوعا و عاشورا

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت تاسوعا و عاشورا، پیام تسلیتی صادر کرد. 

دکتر ولی‌اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است: 

" السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابداً ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم "


محرم، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشر است. ماه عزای امام حسین(ع)، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر به معروف و نهی از منکر و ماهی است که باید از آن درس‌های زندگی را آموخت و واقعیت اسلام را دریافت و با تکریم آن تاریخ همیشه زنده عاشورا را یاد آور شد.

بی شک، کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت‌طلبی بوده و برای ما تنها یک حادثه نیست، بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. از شاخص‌های اصلی فرهنگ عاشورا؛ سبک زندگی و بستر خانواده است، چرا که این نهاد مقدس بنیان شکل‌گیری جوامع پیشرفته، خاستگاه فرهنگ‌­ها و تمدن­‌ها در تاریخ بوده است.

حضرت امام حسین(ع) در مکتب علوی و فاطمی رشد یافتند. خانواده‌ای که در آن تجلیل، تکریم، احترام و محبت است. در یک خانواده اسلامی این سه، اساس بالندگی و سه گزاره‌ای است که هر خانواده‌ای برای تقویت بنیان‌های خود به آن احتیاج دارد.

بدون شک این وظیفه هر یک از ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب شناخته و آن را سرمشق زندگی خود قرار داده و با تفکر در ماهیت قیامی که بقای دین مبین اسلام را تضمین کرده و کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق، علیه باطل است، ظلم ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اخلاقی را ترویج دهیم.

اینجانب؛ فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورا را که یادآور شعار بلند «هیهات من الذله» از سوی حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است را به همگان تسلیت عرض نموده و امیدوارم با الطاف ویژه الهی در زمره یاران صدیق حضرت ولی عصر(عج) و پیروان راستین مکتب سالار شهیدان باشیم.

                                                                                                                          دکتر ولی‌اله نصر

                                                                                                             مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 41726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد