۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
رونمایی از کتاب راهنمای تریاژ تلفنی روان شناختی در بهزیستی فارس

وبیناررونمایی از کتاب "راهنمای تریاژ تلفنی روان شناختی" با رویکرد مشاوره حمایتی و ارجاع به میزبانی اداره کل بهزیستی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس: در این مراسم که با همکاری مشترک اداره کل بهزیستی فارس و خانه روانشناسان و مشاوران استان اجرا شد در خصوص چالش ها و وقایع ناگواری که این روزها در سطح جامعه سایه گسترانیده است، توسط اساتید این حوزه، روانشناسان، مددکاران و مدیران سازمان بهزیستی بحث و گفتگو شد.

 گفتنی است: این کتاب با حمایات دکتر وحیدنیا معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور،به میزبانی اداره کل بهزیستی فارس و با حضور دکتر سید محمد صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس، دکتر رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، دکتر مداحی رئیس خانه روانشناسان کشور، دکتر مظفری سرپرست خانه روانشناسان فارس و مسئول کمیته علمی تدوین کتاب ،هوشیار معاون پیشگیری بهزیستی فارس و دکتر محسنی کارشناس مسئول دفتر مشاوره این حوزه برگزار گردید .

در این مراسم بررسی چالشهای قرمز،حاد و تهدید کننده زندگی و اجتماع امروز و تاثیرات بخصوص آن بر روند سلامت افراد در آیینی ویژه انجام پذیرفت.

دکتر سید محمدصادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس در ابتدای این وبینار با اشاره به اهمیت حضور روانشناسان،سامانه‌های حمایتی موجود از سوی بهزیستی، خطوط تلفنی ویژه این سازمان و همچنین مراکز و موسسات تحت نظارت و فعال در این حوزه به ضرورت آنها در خدمت رسانی و تقلیل مشکلات اجتماعی،خانوادگی ،شغلی و تحصیلی مردم جامعه پرداخت .

در ادامه دکتر فاطمه رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، اهمیت پاسخگویی به سوالات پیش آمده در زندگی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی و فردی را راهنمایی در خصوص اختلافات خانوادگی ، اختلالات رابطه والدین و فرزندان، تنش های حاصل میان زوجین و مشکلات شغلی از سوی روانشناسان،مشاوران و مددکاران بهزیستی را از ضروریات اجتماع امروز دانست و گفت: همکاران بهزیستی با ارائه خدمات تلفنی ۱۴۸۰ در خصوص کاهش استرس و نگرانیهای مخاطبین خود در جهت حل فشارهای وارده مخصوصاً در پیک پنجم کرونا ،خدمت شایان، جهادی و بی وقفه ای را ارائه دادند.

او افزود: مردم در این روزهای طاقت فرسای شیوع بیماری جهانی کووید۱۹ نیازمند همراهی و همدلی خدمت رسانان بهزیستی و مشاوران در مراکز دولتی و غیردولتی می باشند.

 رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، تهیه و تالیف کتاب های جامع در این خصوص را ازفوریت های فرهنگی روانشناختی  فعلی دانست و اظهار امیدواری کرد: انشالله در آینده ای نزدیک شاهد آثار بیشتر از این گونه تالیفات ارزشمند خواهیم بود.

 

در ادامه این وبینار دکتر مظفری سرپرست خانه روانشناسان فارس و مسئول کمیته علمی تدوین کتاب در فارس، گزارشی تخصصی و علمی در رابطه با محتوای کتاب ارائه داد .

همچنین دکتر مداحی رئیس خانه روانشناسان کشور با بیان مفاهیمی کلی دربحث تریاژ و اهمیت منشاء آثار خیر در جهت تحلیل و حل چالش های اثرگذار زندگی اجتماعی و رساندن واکنش هیجانی افراد در مواقع بحرانی به تعادل لازم در جهت سلامت روان به نکاتی اشاره کرد و افزود: ما به عنوان سازمانی حامی به نام بهزیستی در راه بهتر زیستن آحاد جامعه و تحقق جامعه هدف این سازمان، نیازمند روانشناسان ،امدادگران و مددکاران هستیم که با علم و تخصص ویژه در حوزه روانشناسی و مشاوره زحل چالش های تهدید کننده زندگی افراد می پردازند دکتر مداحی ادامه داد یک تریاژ واقعی جهت برخورد اساسی در روند زندگی یک فرد که از حالات طبیعی خود خارج و دچار واکنش های تکان دهنده شده است می‌تواند یک موقعیت آماده باش جهت پاسخگویی مناسب و رو به تعادل باشد ما باید بتوانیم به عنوان متولیان این امر فرهنگ تریاژ را بهتر و بیشتر در دسترس عموم قرار دهیم.

کد خبر 41681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد