توانمندسازی هزار کودک خیابانی و خانواده‌های آنان در طرح دوستدار کودک

شاهرخی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: سازمان بهزیستی به منظور حمایت از کودکان کار و در راستای توانمند سازی کودکان خیابانی و خانواده آنها اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر امین شاهرخی، مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد پیامدهای اجتماعی کرونا گفت: "طرح دوستدار کودک" به منظور حمایت های اجتماعی، روانی از کودکان کار و خیابان انجام می شود و در این طرح پس از جذب و شناسایی کودکان در بحث توانمند سازی آنان اقداماتی اعم از سوادآموزی کودک و خانواده، حرفه آموزی کودک یا خانواده، اشتغال از طریق حرفه آموزی کودک و خانواده، برقراری مستمری و... صورت می گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و افزایش گرانی و مشکلات اقتصادی در خانواده ها راهی به جز فرستادن کودکان برای کار و کسب معاش برای خانواده ها نبود و این امر موجب افزایش تعداد کودکان کار خیابانی در سطح معابر شد که سازمان بهزیستی به عنوان متولی جمع آوری کودکان کار طرح جمع آوری و شناسایی و توانمند سازی کودکان را با توزیع بسته های اقلام بهداشتی و آگاهی کودکان نسبت به رعایت موارد بهداشتی آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا نیز پس از شناسایی کودکان کار و در جهت توانمند سازی و تامین معاش خانواده ها در بخش مشارکتهای مردمی و معاونت اشتغال اقداماتی صورت گرفت و موجب کاهش ۴۰ درصدی کودکان کار در خیابان ها شد.

شاهرخی ادامه داد: همچنین در مراجعه حضوری مددکاران به منازل کودکان شناسایی شده و به منظور توانمند سازی آنها در سطح استان تهران، هزار و ۷۰۰ تبلت در جهت سواد آموزی و بازگشت به تحصیل این کودکان توزیع شد.

وی در ادامه بیان داشت: بهزیستی استان از ابتدای شیوع کرونا در جهت وظیفه ذاتی خود کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از گروه های آسیب دیده اقداماتی را در دستور کار قرار داد و خط مشاوره ۱۴۸۰ را که تنها ۱۲ پرسنل داشت تقویت نمود و در حال حاضر این خط با افزایش ۶۰ پرسنل و افزایش مدت زمان مشاوره در حال ارائه خدمات مشاوره ای به جامعه هدف است.

شاهرخی ادامه داد: در خط اورژانس ۱۲۳ بهزیستی نیز از ابتدای شیوع کرونا که روزانه ۵۰ تماس داشت، اکنون کارشناسان و مددکاران اجتماعی سازمان روزانه پاسخگوی بیش از ۷۰۰ تماس مردمی در خصوص مشاوره و پیامدهای کرونا، خانه ماندن فرزندان، خشونت های خانوادگی و مشکلات در خانواده ها هستند.

کد خبر 41657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد