قرچک| اجرای طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان در شهرستان

مدیر بهزیستی قرچک از مراحل اجرای طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در این شهرستان دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اردشیر بهرامی در این بازدید به گفتگو با شرکت کنندگان در این طرح پرداخت و از فرآیند اجرای طرح اظهار رضایت کرد.

 بهرامی ضمن قدردانی از مدیریت و عوامل موسسه پیشگیری سایه همراز فرزانگان که مجری این طرح است، افزود: هدف از اجرای مانا، توانمندسازی و ارتقای سطح فعالیت گروهی و مشارکتی نوجوانان دختر ۱۳ الی ۱۸ ساله به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی چون اعتیاد و خشونت های خانگی است.

وی در ادامه گفت: ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه فهم درست مسائل و حل مسائل زندگی خانوادگی و شیوه های همیاری اجتماعی بصورت کارگاهی و عملی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در این سلسله برنامه های آموزشی، کارگاه مهارت‌های ارتباطی و مدیریت هیجان نوجوانان برگزار می شود و شیوه های تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را آموزش داده می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با بیان اینکه این طرح در سطح شهر قرچک توسط موسسه سایه همراز فرزانگان برای جامعه هدف که نوجوانان ۱۵ الی ۱۸ ساله را شامل می‌شود در سه مرکز مرکز سلامت روان سایه‌همراز؛ کانون نشاط اوران؛ حوزه بسیج حضرت  معصومه (س) برگزار می شود، بیان داشت: ۱۰ نفر از کارشناسان و روانشناسان حوزه سلامت روان سایه همراز تسهیلگری را بعهده دارند و در روستاهای هشتگانه شهرستان قرچک نیز توسط مرکز مثبت زندگی طلوع سبز اجرا می گردد.

بهرامی در ادامه به تشریح سرفصل های این طرح پرداخت و اذعان داشت: سرفصل های آموزشی طرح شامل چگونگی شناخت مساله، حل مساله، چگونگی پدیدار شدن آسیب های اجتماعی در خانواده، خود مراقبتی در محیط مدرسه، خانه و فضاهای شهری، شناسایی و طبقه بندی مشکلات مشترک، الویت بندی مشکلات توسط نوجوانان، ریشه یابی مشکلات و بررسی راهکارها و تعیین اهداف جمعی است.

بهرامی چالش های مشارکت را شیوه برنامه ریزی گروهی و شناسایی حامیان طرح بیان کرد و افزود: از همه عوامل برگزار کننده این طرح در سطح شهرستان صمیمانه سپاسگزارم.

گفتنی است؛ مسئول دفتر نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز بهرامی را در این بازدید همراهی می کرد و به گفتگو با نوجوانان شرکت کننده در این طرح ملی پرداخت و بر آسیب شناسی نهاد خانواده در شهرستان قرچک تأکید ورزید.

کد خبر 41627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد