میبد | برگزاری مراسم اختتامیه طرح مانا در محله محمود آباد شهرستان میبد

مراسم اختتامیه طرح مانا در محله محمود آباد با حضور رییس اداره بهزیستی، عضو شورای اسلامی شهر میبد ونوجوانان در پایگاه سلامت اجتماعی اندیشه مطهر میبد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان میبد؛ رییس اداره بهزیستی میبد در این برنامه با اشاره به طرح یاد شده در ابتدا  به شرح توضیحاتی در ارتباط با سلامت اجتماعی و گروههای فعال در این حوزه پرداخت و گفت: هم اکنون ۲۰ موسسه در زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند که ۱۴ موسسه خیریه و ۶ موسسه هم تشکل فعال هستند و ازمیان همه  آنها ۹ موسسه در حوزه پیشگیری فعالیت دارند.

سید محسن فلاح با اشاره به اینکه فعالیت‌های پیشگیری در ۲ حوزه معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه آسیب‌ها حوزه بسیار مهمی است و اجرای  طرح‌هایی مانند مانا ویژه نوجونان ۱۵ تا ۱۸ سال چگونه مطالبه‌گری کردن را یاد می‌دهد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اگر افراد چگونه مطالبه گری را ندانند نمی‌توانند به خواسته خود برسد  اظهار کرد: برای مطالبه گری در هر محله باید به داشته‌ها و پتانسیل‌های هر محل توجه کرد و بدون در نظر گرفتن آنها مطالبه گری نتیجه‌ای ندارد.

وی در ادامه افزود: برای مطالبه گری کردن باید افرادی انتخاب شوند که مطالبه گری را یاد گرفته باشند و در ارتباط با پیگیری هر مورد از خواسته‌ها بتوانند با انجام بررسی‌، خواسته‌ها را برای مطرح کردن موضوع بندی، دسته‌بندی و اولویت بندی نمایند.

فلاح تصریح کرد: در طرح مانا بچه ها آموزش می‌بینند در آینده چگونه مطالبه گریِ درست از مسئولان، محله، خانواده و اجتماع داشته باشند و این طرح در سه حوزه اصلی  پر کردن اوقات فراغت بچه‌ها، پیشگیری از آسیب‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی درمیبد اجرا شده‌ است.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید مهارت زندگی را آموخت و برای یاد گرفتن مهارت زندگی نیز فرد باید در ابتدا خود را بشناسد  و نسبت به خودش  آگاهی داشته باشد.

وی همچنین با یادآور شدن طرح مانا گفت: همانطور که مشاهده شد یکی از کارآموزان بسیار خوب در مورد کلاسهای برگزار شده در این طرح و آنچه آموزش دیده‌اند توضیحاتی ارایه داد و اگر او و همه بچه‌ها در هر زمینه‌ای مهارت و علاقه  دارند با تمرین روزانه می‌تواند در آینده یک سخنران شده و یا در حوزه فعالیت یک متخصص و فرد باتجربه شوند.

رییس اداره بهزیستی میبد ادامه داد: طرح مانا در سه محله بیده، رکن‌آباد و محمودآباد در ۱۳جلسه با همکاری موسسه اندیشه مطهر و پایگاه سلامت اجتماعی سپیده مهر برگزار شد و برای برگزاری آن ۲ تسهیل گر متخصص با مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم تربیتی آموزش های لازم را برای اجرای این طرح در استان دیدند تا با مشارکت نوجوانان رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در یک همگرایی کیفی از گسترش این معضل اجتماعی در جامعه جلوگیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح مانا به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می‌دهد و در این کارگاه‌ها مهارت های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می‌شود و شیوه تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می‌گیرند.

گفتنی است؛ در این اختتامیه سید ایمان علوی؛ عضو شورای اسلامی شهر میبد حضور داشت و از وی و دیگر اعضای شورای شهر و همچنین خیّرین خواسته شد در تأمین تجهیزات برگزاری طرح مانا مانند تهیه یک کتاب برای استفاده بچه‌ها با دست اندرکاران طرح همکاری داشته باشند.

کد خبر 41532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد