معلولین زنجانی برگزیده مهرواره نمایشی شدند

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: در بیستمین مهرواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنرمندان مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مهرگان، بیماران روانی مزمن مهرگستر، اختلالات طیف اتیسم کوشان و مرکز شبانه روزی سالمندان باغ مهربانی تحت پوشش بهزیستی برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان فرهاد میرزایی افزود: در این مهرواره از مجموع ۲۸۰ اثری که به دبیر کانون ارسال گردیده بود، آثار مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مهرگان، بیماران روانی مزمن مهرگستر، اختلالات طیف اتیسم کوشان و مرکز شبانهروزی سالمندان باغ مهربانی جزء ۴۲ اثر برگزیده اعلام شدند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته دوره آموزشی توجیهی و کاربردی نمایش عروسکی و کارکرد آن در توانبخشی افراد دارای معلولیت ویژه مربیان و مسئولین فنی مراکز روزانه و شبانه تحت نظارت بهزیستی در دو مرحله ی مقدماتی و پیشرفته هر مرحله ۴۰ ساعت و در مجموع ۸۰ ساعت و به مدت ۱۰ روز برگزار گردید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف توسعه و تقویت اتاق هنر درمانی در ۲۲ مرکز توانبخشی اعم ازروزانه وشبانه روزی و استفاده از آن در توانمندسازی افراد دارای معلولیت در مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی برگزار شد .

وی یادآور شد: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، مطابق با تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور تقویت و حمایت از اقدامات هنری ویژه معلولین و نحوه بکارگیری هدفمند این تکنیک ها با تاکید بر جنبه های درمانی آن در مراکز توانبخشی کمک هزینه ای جهت تجهیز اتاق هنر به  مراکز توانبخشی پرداخت گردیده است.

معاون توانبخشی بهزیستی با بیان اینکه  نمایش درمانی به عنوان یک روش درمان غیردارویی نقش موثری در ارتقاء و بهبود سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی، اقتصادی ومعنوی افراد وازجمله معلولین دارد، تصریح کرد: بهبودتعاملات میان فردی و اجتماعی، تعلیم وتربیت وبالا بردن سطح یادگیری، افزایش توانائیهای فیزیکی و تقویت مهارت های حرکتی-ذهنی و نیزاستقلال افراد کم توان ذهنی از جمله مواردی هستند که با استفاده ازکاربرد هنر ایجاد می گردند.

کد خبر 41496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد