مربیان تربیتی بهزیستی زنجان برگزیدگان جشنواره مادرانه شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از برگزیده شدن آثار ۵ نفر از مربیان تربیتی خانه های شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بهزیستی در جشنواره مادرانه با موضوع قصه گویی و خاطرات مادران و مربیان این مراکز در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با بیان اینکه این جشنواره به منظور جمع آوری به یاد ماندنی ترین خاطرات مربیان،   و مددکاران کودک در شیرخوارگاه ها و خانه های کودکان و نوجوانان طراحی و برگزار شده بود، اظهار کرد: از میان ۲۹۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه دومین جشنواره مادرانه، آثار ۵ نفر از مربیان زنجانی جزء ۲۰ اثر برگزیده، انتخاب و معرفی شده اند.

وی از کسب رتبه توسط سپیده خان محمدی و لیلا نوروزی مددکار و مربی تربیتی  خانه کودک و نوجوان رضوان و محمد خانی، اکرم چراغی و سیما محمدی از مربیان خانه های کودک و نوجوان پرتو مهر یزدان  ۱ و ۲ خبر داد و افزود :در حال حاضر مربیان، مددکاران و روانشناسان  شاغل در خانه های شبانه روزی مسئولیت نگهداری و تربیت کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مقیم در خانه های شبانه روزی را برعهده دارند.

وی افزود: بهزیستی حامی حقوق کودکان است و تلاش می کند همراه با شرکای اجتماعی خود و حمایت موثر قوه قضائیه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را اجرا کند.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۴۷  کودک بی سرپرست و بد سرپرست در ۵ مرکز بهزیستی نگهداری می شوند و ۲۵۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست  نیز به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ ۱۲ میلیون ریال  بعنوان امداد ماهیانه در خانواده زیستی و جایگزین تحت نظارت بهزیستی هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد :خانه های بهزیستی با هدف نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، آموزش و ارتقای تحصیلی و علمی دانش آموزان، اعتلای شخصیت اجتماعی  و مسئولیت پذیری و بالندگی در جامعه، تامین نیازهای بهداشتی و درمانی فرزندان ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و خدمات فوق برنامه ارائه مهارت های فنی، کمک به اشتغال فرزندان با یارانه ی دولتی و تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کند.

حسینی یادآور شد: اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع بهزیستی استان ها صورت می گیرد و همچنین حکم و لوح برگزیدگان نیز از سوی دبیرخانه جشنواره برای استان های منتخب ارسال می شود. همچنین چاپ کتابی از آثار برگزیده نیز از برنامه های این جشنواره است.

کد خبر 41479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد