فراخوان دعوت به همکاری جمعیت همیاران و گروههای همیار و پایگاههای سلامت اجتماعی معاونت پیشگیری بهزیستی استان تهران اعلام شد

فراخوان دعوت به همکاری جمعیت همیاران و گروههای همیار و پایگاههای سلامت اجتماعی در حمایت از پروژه های تخصصی و فعالیتهای مشارکتی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فراخوان دعوت به همکاری جمعیت همیاران و گروههای همیار و پایگاههای سلامت اجتماعی در حمایت از پروژه های تخصصی و فعالیتهای مشارکتی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اعلام شد.

گروه همیاران متشکل از افراد داوطلب و علاقه مندی است که در راستای اهداف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتقا سلامت روان در محله های آسیب خیز و حاشیه ای فعالیت می کنند. به منظور حفظ فرایندهای مربوط به جذب افراد داوطلب و تشکیل  و ساماندهی گروههای همیار سلامت روانی اجتماعی و آموزش و توانمند سازی ایشان حمایت از فعالیتهای مشارکتی جمعیت همیاران و گروه های  داوطلب  در اولویت قرار دارد؛ و حمایت از فعالیت های مشارکتی هر دو حمایت مالی و غیرمالی را دربر می گیرد.  سازمان بهزیستی در حد امکانات  و با توجه به الزام گزارش نیازسنجی از محله و اولویت مندرج در شیوه نامه نحوه  تعامل و ارتباط  بین حوزه  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی  و همکاران غیردولتی  ماده ۴ بند ب که توسط دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سال ۱۴۰۰ تدوین شده است، و موارد مطروحه در جلسه مجازی مورخ ۱۳/۴/۱۴۰۰ دفتر پیشگیری از اسیبهای اجتماعی کشوری؛ از پروژه ها و فعالیت ها  حمایت به عمل می آورد.
شرایط اختصاصی:
الف) دارا بودن حداقل یک سال سابقه فعالیت اجتماعی موثر با تایید اداره بهزیستی شهرستان /استان(حوزه تخصصی)
ب ) دارا بودن حداقل دو سال سابقه فعالیت  موثر اجتماعی با تائید اداره کل بهزیستی حوزه تخصصی در مرکز استان و یک سال سابقه فعالیت موثر  اجتماعی با تائید اداره کل بهزیستی در شهرستان ها
ج) تحصیلا ت حداقل دیپلم

فعالیتهای مورد انتظار از جمعیت همیاران و گروه های همیار و پایگاه های سلامت اجتماعی

۱ موضوع پروژه در راستای پیشگیری از اسیبهای اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی باشد.
۲-گزارش نیاز سنجی از محله در سال ۱۴۰۰ باید ضمیمه باشد.
۳- تهیه نقشه آسیب های اجتماعی محله و به روز رسانی آن.
۴-حمایت گیری، توانمند سازی، تسهیلگری(با توجه به ماده ۳ شیوه نامه تخصصی تاسیس و اداره جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی دیماه ۱۳۹۹)
۵-ترویج و توسعه رویکرد یادگیری و تغییرات اجتماعی در محله.
۶- ارتفا سلامت اجتماعی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از طریق ایجاد موثر.

نحوه درخواست کمک حمایتی از سوی گروه های همیار و جمعیت همیاران سلامت اجتماعی
درخواست حمایت مالی:
۱- تکمیل فرم درخواست حمایت مالی(در بخش ۱ پیوست آمده است) توسط مدیر پروژه.
۲-- تائیدیه هیئت مدیره همکار غیردولتی.
۳- تحویل مدارک بالا به کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان.
درخواست حمایت غیر مالی:
۱.درخواست کتبی گروه همیار، مدیر پروژه، مدیر پایگاه به همکار غیردولتی.
۲- تحویل مدارک بالا به کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان/استان. 
*تائید پروژه پیشنهادی در شهرستان، الزاماً  بر اساس شیوه نامه نحوه تعامل و ارتباط بین دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همکاران غیردولتی   ابلاغی در تیرماه ۱۴۰۰می باشد.

واجدین شرایط تا تاریخ ۱۴۰۰/۵/۲۵ فرصت دارند تا پروژه های پیشنهادی خود رابه  واحد پیشگیری شهرستانهای تابعه که علاقه مند به همکاری هستند تحویل دهند.

کد خبر 41469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد