جشنواره «کوچه‌های زندگی مبتنی بر بالندگی» در بهزیستی خراسان رضوی

جشنواره کشوری خاطره نویسی تحت برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه با عنوان «کوچه‌های زندگی مبتنی بر بالندگی» توسط بهزیستی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، این جشنواره با هدف افزایش انگیزه تسهیلگران و به اشتراک‌گذاری تجربیات آنان، توجه بیشتر به برنامه‌ی CBR و قدرشناسی از کسانی برگزار می‌شود که در راستای شناسایی و خدمت‌رسانی به مددجویان روستایی و حاشیه‌ی کلان‌شهرها در این سال‌ها تلاش کرده‌اند.

برنامه سی‌بی‌آر یا توانبخشی مبتنی بر جامعه از حدود ۱۶ سال پیش در خراسان رضوی اجرایی شده و برای اولین بار در سطح کشور در سال ۱۳۹۴ به پوشش صد در صدی روستاهای استان خراسان رضوی دست یافت.

این برنامه، با هدف شناسایی معلولین روستایی و حاشیه‌ی کلان‌شهرها، تشکیل پرونده‌ی بهزیستی برای آنان، تعیین میزان معلولیت با استفاده از کمیسیون تشخیص معلولیت در شهرستان و استان، برقراری خدمات مستمر و غیر مستمر برای مددجو و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی برای مددجو و خانواده‌ی وی با کمک منابع و مسؤولین محلی و خیرین و معتمدین محلات بوده است.

جشنواره «کوچه‌های زندگی مبتنی بر بالندگی» که توسط معاونت توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی به اجرا درمی‌آید از کارشناسان، تسهیلگران و کلیه‌ی کسانی که با برنامه‌ی سی‌بی‌آر ارتباط داشته و در این مسیر کارها و فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند دعوت کرده در این جشنواره شرکت کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی گفت: هیأت داوران شامل یک کارشناس سی‌بی‌آر، یک نویسنده دارای معلولیت و یک نویسنده غیر معلول خواهند بود.

حمیدرضا علیزاده افزود: حضور فیلمنامه‌نویس در بین هیأت داوران از این جهت است که شرکت کنندگان می‌توانند از خاطرات خود و دیگران، یک فیلمنامه یا نمایشنامه نگارش کنند و برای دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی با تأکید بر اینکه محدودیت سنی برای شرکت در جشنواره وجود ندارد گفت: تنها شرط شرکت اثر در جشنواره، ارتباط خاطره ارسالی به جشنواره با برنامه سی‌بی‌آر است.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان تا پایان آبان فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و اختتامیه و اهدای جوایز همزمان با هفته معلولین در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

علیزاده همچنین خاطر نشان ساخت: به سه نفر از معلولین و سه نفر از سایر شرکت‌کنندگان به عنوان برگزیدگان جشنواره، هدایای نفیسی اهدا می‌شود و آثارشان در سایت بهزیستی خراسان رضوی و کشور نیز منتشر خواهد شد.

کد خبر 41420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد