واکسیناسیون افراد معلول با درجه شدید و خیلی شدید در قزوین

جاتن با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد معلول با درجه شدید و خیلی شدید گفت: در استان قزوین ۷ هزار و ۲۷۶ معلول با درجه شدید و ۲ هزار و ۸۷۱ نفر با شدت معلولیت خیلی شدید هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین «راحله جاتن»  بیان کرد: ثبت نام تزریق واکسن کرونا برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید آغاز شده است که در استان قزوین ۷ هزار و ۲۷۶ معلول با درجه شدید و ۲ هزار و ۸۷۱ نفر با شدت معلولیت خیلی شدید هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، افراد بالای ۱۸ سال و دارای معلولیت با درجه شدید و خیلی شدید می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای دریافت واکسن ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: در این سامانه امکان دریافت آنی نوبت تزریق واکسن برای معلولان فراهم شده است و افراد حتی می توانند روز و ساعت دریافت واکسن خود را هم انتخاب کنند.

جاتن تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با آقای دکتر مهرعلیان رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان، معلولان با درجه شدید و خیلی شدید ساکن قزوین باید در انتخاب محل، گزینه نمایشگاه بین المللی قزوین را انتخاب کنند و بعد از دریافت پیامک برای تزریق واکسن به محل نمایشگاه در خیابان نوروزیان مراجعه کنند.

وی اعلام کرد: البته ساکنان شهرستان های دیگر استان قزوین می توانند مرکز بهداشت نزدیک به محل سکونت خود را برای دریافت واکسن انتخاب کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین خاطر نشان کرد: واکسیناسیون معلولانی که به دلیل شرایط جسمی به هیچ وجه امکان حضور در مراکز تزریق واکسن را ندارند، در فاز بعدی صورت می گیرد و در این خصوص منتظر دستورالعمل جدید هستیم.

وی یادآور شد: در این خصوص باید توافقی بین سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت صورت گیرد تا در استان ها اجرایی شود؛ البته این معلولان هم در سامانه ثبت نام کنند و در زمانی که این موضوع برقرار شد برای واکسیناسیون با این افراد تماس گرفته می شود.

کد خبر 41417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد