توانمندسازی ۱۰۰ محله آسیب پذیر در استان کرمانشاه

با اجرای طرح اجتماع محور مراکز مثبت زندگی در سال جاری، نسبت به توانمندسازی بیش از ۱۰۰ محله آسیب پذیر در استان کرمانشاه اقدام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ، معاون پیشگیری اداره کل بهریستی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با بیان اینکه این طرح از سال‌های گذشته آغاز به کار کرده، گفت: در طرح جدیدی که امسال در نظر گرفته شده، آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تخصصی‌تر خواهد شد و خانواده‌هایی که درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند در اولویت این طرح قرار می‌گیرند.

پایدار افزود: در این طرح بیش از ۵۰ محله پر خطر در شهر کرمانشاه و ۵۰ محله در دیگر شهرستان‌های استان شناسایی شده اند که مشاوران و مددکاران بهزیستی در میان آن‌ها حضور مستمر دارند و از خدمات توانمند سازی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مشاور و مددکار در این طرح مشارکت دارند، گفت: طرح اجتماع محور با رویکرد توانمند سازی محله ها، شناخت مسائل و مشکلات آن‌ها و حل این مشکلات با مشارکت خود افراد اجرا می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت: بسیاری از افراد با فراگیری آموزش‌ها و توانمند سازی در سطح اولیه آسیب‌های اجتماعی درمان می‌شود و نیاز به مرحله بعدی نیست که می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و رفع آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

پایدار خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح نیازمند مشارکت ارگان‌های دیگر از جمله اداره ورزش و جوانان، بخشداری، فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش برای تامین امکانات ورزشی و آموزشی هستیم.

کد خبر 41393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد