چناران | اجرای طرح ابتکاری نشاط‌بخش برای کودکان آزار دیده در بهزیستی چناران

رئیس بهزیستی چناران از اجرای یک طرح ا بتکاری نشاط‌بخش با عنوان «جشن تولد مهر» برای کودکان آزاردیده این شهرستان خبر داد.

فاطمه آزاد افزود: طرح جشن تولد مهر طرحی است ابتکاری که اورژانس اجتماعی شهرستان چناران برای برقراری ارتباط ایمن و دوستانه با کودکانی که به دلایلی خاص از خانواده جدا می شوند و بعد از استقلال و توانمندی خانواده فرزندان مجدد به کانون خانواده برگردانده می شوند اجرا می شود.

وی اظهار داشت:‌ اولین جشن تولد برای خانواده ای با ۵ تا بچه برگزار شد که مادر خانواده قبلا معتاد متجاهر بود و به خاطر کارتن‌خواب بودن و شرایط خیلی سخت، صلاحیت نگهداری از فرزندانش را نداشت.

وی ادامه داد: با مداخله اورژانس اجتماعی، بچه‌ها از مادر جدا شده بودند و با حمایت از این خانم و اعزام وی به کمپ ترک اعتیاد، او اعتیادش را ترک کرد و با کمک خیرین و بهزیستی خانه ای برایش رهن شد.

آزاد بیان کرد: در حال حاضر این خانم اعتیاد ندارد و با کار بر روی زمین های کشاورزی و کار در منزل امرار معاش می کند.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده، دو تا از بچه های این خانم، امداد بگیر بهزیستی شدند و دوباره به کانون خانواده برگردانده شده اند.

آزاد یادآور شد: تیم مددکاری اورژانس اجتماعی برای اینکه این خانم توانمند شود مشاوره ها و مداخله های لازم را برای او انجام می‌دهند.

رئیس بهزیستی چناران هدف از برگزاری جشن تولد مهر را ایجاد یک رابطه ایمن و فارغ از نگرانی و کاهش واکنش فرزندان خانواده نسبت به ماشین اورژانس و تیم اورژانس بیان داشت و گفت: همکاران اورژانس اجتماعی چناران با کیک و بادکنک به دیدن این بچه ها می‌روند و طی ساعاتی با حضور در کنار ماشین اورژانس و تیم اورژانس این نگرانی و اضطراب از بین می‌رود.

وی افزود: این برنامه، رابطه خوب و ایمن فرزندان با مددکار و روانشناس را برقرار می‌کند.

وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: مقرر شد این طرح با همکاری خیرین به خصوص سمن فرهنگی فواد هر ماه برای کودکانی که مورد کودک آزاری و آزار قرار می‌گیرند انجام شود.

کد خبر 41374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد