۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
ارسنجان| تشکیل ستاد مناسب سازی و مبلمان شهری

اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در سال جاری با حضور ، فرماندار، معاون فرماندار، رئیس اداره بهزیستی شهرستان، دادستان و کارشناسان به میزبانی مدیریت بهزیستی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ارسنجان  عزیزی فرماندار این شهرستان اظهار داشت : همه آحاد جامعه باید قادر باشند راحت و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند .

وی  افزود : مناسب سازی اماکن و محیط،ایجاد فضایی بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه است. او با صریح این یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است گفت : همه مردم جامعه از حقوق مساوی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی ، اداری ، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان ، معلولین و سالمندان قرار گیرد.

در ادامه این جلسه معصومی معاون فرماندار، ضمن تاکید بر لزوم تکریم سالمندان و معلولین، اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در راستای احقاق حقوق شهروندی معلولان و سالمندان شهرستان و با عنایت به الزام‌های قانونی، اخلاقی و عرفی اقدام لازم را در خصوص پیشبرد اهداف این کمیته معمول نمایند، که معلولان و سالمندان به عنوان بخشی از جامعه حق استفاده از کلیه امکانات جامعه اعم از ورزشی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و خدمات شهری را دارند.

در ادامه رئیس اداره بهزیستی شهرستان و دبیر جلسه، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی اعضاء ستاد در خصوص مصوبات جلسه قبل، موارد و مشکلاتی که در انجام امور مربوط به مناسب سازی و مبلمان شهری ویژه جانبازان و معلولین و عدم مناسب سازی ادارات و مراکز دولتی در سطح شهر ، بازدید های صورت گرفته و نواقص هایی که باید جهت اصلاح صورت پذیرد را نام برد و بر آن تاکید کرد.
 همچنین به سازی معابر ، ورودی های مراکز خدماتی ، حذف موانع در معابر ، تسهیل در امورات معلولین در سطح شهر ، بررسی مشکلات حضور معلولین در اماکن ورزشی ، تاکید بر لزوم رسیدگی بیشتر برای آسان سازی و بهسازی رفت و آمد معلولین در سطح معابر شهر از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.
در پایان به صورت نمادین از بانک سپه به خاطر رعایت مناسب سازی جهت تسهیل در روند ارائه خدمات به جامعه هدف با اهداء لوح تقدیر شد.

انتها/ آمنه عوض پور

کد خبر 41351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد