قرچک| تشریح طرح مانا در بهزیستی شهرستان

رئیس بهزیستی شهرستان قرچک گفت: اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه خشونت های خانگی و اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اردشیر بهرامی افزود: طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرهاست که از طریق مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی شهرستان  قرچک اجرا می شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ایام تابستان در شهرستان قرچک اجرا می شود، اظهارداشت: برای این منظور ۱۸ نفر تسهیل گر و کارشناس مرکز مثبت زندگی ۸۱۹۴ (طلوع سبز) در محلات روستایی قرچک آموزش های لازم را برای اجرای این طرح در شهرستان دیدند تا با مشارکت نوجوانان در یک فرایند مشارکتی و همگرایی از گسترش این معضلات اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.

رئیس بهزیستی شهرستان قرچک افزود: طرح مانا به صورت کارهای تیمی و خلاقانه و نوآوری و عملی جامعه هدف را پوشش می دهد و در این کارگاه ها مهارت های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می شود و شیوه شناسایی و اولویت بندی مسائل و مشکلات جامعه هدف، تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می گیرند.

وی ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله ها و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی و موسسات مانند مراکز مثبت زندگی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد و اظهار داشت: نتایج و برآیند این طرح موجب افزایش اعتماد به نفس نوجوانان، توانمندی فکری و روحی اجتماعی آنها می شوند و تاثیرات پایدار بر کاهش آسیب ها در فضای زندگی خانوادگی و اجتماعی محله خواهد داشت.

بهرامی با اشاره به اجرای این طرح در هشت روستای قرچک تاکید کرد: در مدت زمان اجرای طرح والدین درگیر بوده و باید فرزندان خود را در زمینه فراگیری مهارت های مختلف اجتماعی که در قالب این طرح بیان می شود همراهی کرده و حامی آنان باشند.

وی با اشاره به اهمیت حساس سازی آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر و خشونت خانگی در جامعه تصریح کرد: این موضوع یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی خانواده هاست که باید با ارائه آموزش و رفتارهای درست به نوجوانان رفع شود.

این مسئول با اشاره به این‌که رفتارهای پر خطر به ویژه مصرف مواد محرک، قلیان و سیگار در بین نوجوانان بسیار نگران‌کننده است، گفت: باید خانواده ها نسبت به این موضوع بسیار آگاه باشند و با دریافت آموزش های لازم و مستمر به اصلاح آن در بین فرزندان خود بپردازند.

گفتنی است؛ بهرامی در نهایت از الهام شهسواری مدیر مرکز مثبت زندگی ۸۱۹۴ (طلوع سبز) و تسهیلگران این مرکز قدردانی کرد.

کد خبر 41343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد