آیین افتتاح پروژه سیمرغ مبنی بر مناسب سازی 30 کیلومتر از معابر شهر یزد

آیین افتتاح پروژه سیمرغ مبنی بر مناسب سازی 30 کیلومتر از معابر شهر یزد با حضور بهزیستی، شورای شهر، شهرداری یزد و مسئولین استانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر علی محمد عطابخش متولی و مسئول بهزیستی عنوان کرد: بنده به عنوان کسی که از 2 سالگی با معلولیت دست و پنجه نرم کرده ام ارزش کار عزیزان شورای پنجم و شهردار محترم و شهرداران مناطق رو لمس می کنم.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: چیزی حدود 16 هزار معلولِ دارای پرونده در گستره استان هستند و این در حالی است که بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی 4 درصد افراد دچار معلولیت شدید و بسیار شدید و 10 درصد افراد جامعه نیازمند خدمات ویژه هستند.

وی در ادامه افزود: به قوت و صراحت باید عنوان کنم که در خصوص مناسب سازی در شهر یزد کار بزرگی انجام شده اول پروژه هفت خوان که شامل مناسب سازی 10 کیلومتر از معابر شهری یزد (پیاده رو های حد فاصل میدان همافر تا مسجد جامع ) با حضور جناب آقای دکتر قبادی دانا؛ معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور، به بهره برداری رسید.

 علی محمد عطابخش خاطرنشان کرد: پروژه سیمرغ که شاهد افتتاح آن هستیم بیش از 30 کیلومتر  از معابر شهری یزد در 5 منطقه شهرداری به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد و همکاری و همگامی سایر دستگاهها به دنبال انتخاب شهر یزد به عنوان شهر پایلوت مناسب سازی کشور در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور انجام گردید. 

این مسئول تدوین برنامه استراتژیک مناسب سازی اماکن و معابر شهر یزد ( در 10 محور کلی و 65 فعالیت )، آغاز به کار اولین رستوران با رابط ناشنوایان در شهر یزد و  راه اندازی بخش مشاوره با حضور رابط ناشنوایان جهت برخورداری افراد دارای معلولیت شنوایی از جمله اقدامات انجام شده در بهزیستی استان یزد برشمرد.

دکتر علی محمد عطابخش عنوان کرد: حضور افراد دارای معلولیت در جامعه که از نتایج و مصادیق توانمند سازی این افراد می باشد، وابسته به شرایطی است که فراهم سازی آن می تواند ضمن افزایش سطح ایمنی محیط زندگی و فضاهای عمومی  و امکانات مورد نیاز عزیزان معلول، موجب افزایش کیفیت زندگی آنان گردد و در واقع ایجاد یک محیط بدون مانع و قابل دسترس ، اولین قدم در احقاق حقوق  افراد دارای معلولیت می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به این نکته که "معلولیت؛ محدودیت است و همه افراد به نوعی دچار معلولیت هستند" از همه عزیزانی که این پروژه بسیار خوب را طراحی و عملی نمودند تقدیر و تشکر نمود و عنوان کرد: امیدواریم که روزی مناسب سازی فرهنگی هم صورت بگیرد تا افراد دارای معلولیت را در حد توان و ظرفیت خودشان ببینیم و شاهد حضور بیشتر این عزیزان در جامعه باشیم و ظرفیت بالقوه آن ها ، بالفعل گردد.  

در ادامه مراسم، شهردار یزد کل هزینه کرد ویژه مناسب سازی و معلولین در سال 1400 را کمتر از 5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در واقع ما سهم این عزیزان را در هزینه های شهرداری در شهرها پرداخت نکرده ایم و بنده خرسندم از این که در دوره ای در شهرداری یزد حضور داشتم که فرصت فراهم شد تا بتوانیم شهر را در مسیر مناسب سازی حرکت دهیم و شهر را مناسب کنیم برای حضور همه اقشار جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت.

جمال الدین عزیزی؛ شهردار یزد خاطرنشان کرد: در واقع ما وظایف انجام نشده خود را به انجام رسانده ایم و با همت و برنامه ریزی و نقشه راهِ شورای اسلامی محترم شهر یزد و در رأس آن ها جناب آقای نیکنام؛ اقدامات خوبی صورت گرفته است و بنده صمیمانه آرزو می کنم این اقدامات در آینده به شکل گسترده تر و به صورت دستور کار روزانه در شهرداری یزد انجام گردد.

مهندس عزیزی در ادامه افزود: امیدوارم با نهادینه کردن مناسب سازی فکری و فرهنگی؛ شهری ایمن، آرام و مطمئن برای همه اقشار جامعه و انشالله شهری داشته باشیم که مقصد اول گردشگری برای گردشگران خصوصاً معلولین عزیز باشد و  شاهد ارتقاء کیفیت زندگی در شهر باشیم.

مهندس نیکنام؛ عضو کمیته مناسب سازی شورای شهر عنوان کرد: بسیار خرسندم که آخرین دقایق کاری و خاتمه فعالیت 8 ساله ام در شورا را با این مراسم به اتمام می رسانم و خوشحالم که باهم و به کمک همدیگر این کار بزرگ رقم خورد و از همه عزیزان و در رأس آن ها شهردار محترم که این دغدغه را داشتند و حمایت کردند و همچنین از همکاران خودم در شورای شهر؛ جناب آقای مهندس سفید و سرکار خانم عامری و شما مدیران مناطق ، سازمان فاوا، سازمان حمل و نقل، حوزه ترافیک ، سیما و منظر و معاونین محترم عمرانی مناطق که در واقع در صف مقدم این کار بودید تقدیر و تشکر می نمایم.

کد خبر 41317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد