به ارتقاء سلامت در کلیه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی پرداخته خواهد شد

بهزیستی استان و مرکز دیابت تفاهم نامه ای به منظور ارتقاء سلامت در کلیه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی امضاء نمودند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر سید محمدرضا آقایی؛ مدیر مرکز دیابت یکی از بزرگترین مشکلات خفته استان را مشکلات دیابتی های استان مطرح کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم هم در زمینه آموزش و پژوهش و هم در زمینه پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی این گروه را تحت پوشش قرار دهیم. 

 این مسئول با اشاره به خدمات گسترده سازمان بهزیستی تصریح کرد: مجموعه تحت حمایت بهزیستی شاید به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی و همچنین بعضی از مسائل فرهنگی در مقابل بیماری ها آسیب پذیرتر باشند و این نقطه مشترک رسالت ماست تا افراد را در ابعاد جسمی، درمانی، روانی و اجتماعی مورد حمایت قرار دهیم.

دکتر علی محمد عطابخش در مراسم امضای این تفاهم نامه با معرفی سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر بیش از 50 فعالیت مصوّب سازمانی و بیش از 130 فرآیند برای این فعالیت ها تعریف شده است و این در حالیست که بیش از 19 هزار نفر از جمعیت استان به صورت ماهیانه مبلغی را به عنوان مستمری از سازمان دریافت می کنند که در مجموع چیزی حدود 4 و نیم میلیارد تومان در ماه می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: 11 هزار نفر نیز از مراکز بهزیستی خدمات دریافت می نمایند و ماهیانه سازمان نزدیک به 4 میلیارد تومان به این عزیزان پرداخت می کند.

وی یکی دیگر از فعالیت های سازمان را دادن مجوز به مراکز غیردولتی که در راستای اهداف سازمان فعالیت می نمایند اشاره نمود و عنوان کرد: سازمان بهزیستی بر اساس ماده 26 بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص انجام 13 فعالیت، برای 850 مرکز یا موسسه مجوز صادر نموده است.

لازم به ذکر است؛ استفاده از ظرفیت ها و توانایی های طرفین جهت آموزش و ارتقاء سطح دانش سلامت خدمات مشاوره ای ویژه کارکنان، جامعه هدف و مراکز دولتی تحت نظارت، پیشگیری از عوارض و معلولیت های ثانویه ناشی از دیابت، رفع تنگاناهای بیمه ای و درمانی افراد دارای معلولیت و گروه های آسیب پذیر تحت پوشش سازمان بهزیستی، تاسیس و راه اندازی مؤسسات حمایتی و عام المنفعه ویژه بیماران دیابتی با مجوز سازمان بهزیستی و انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و کاربردی از اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد درخصوص تعهدات بهزیستی خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه ارائه اولویت های پژوهشی سازمان در حوزه پیشگیری از معلولیت های ناشی از دیابت، تدوین و اجرای دوره های آموزشی تربیت مربی درحوزه های مورد نیاز مرکز دیابت، پرداخت کمک هزینه درمان بیماران دیابتی در حوزه های مختلف پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی، تامین مدرّس و معرفی مؤسسات آموزشی خدمات مشاوره ای، مهارت های زندگی و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی ویژه کارکنان مرکز دیابت و معرفی خیریه های فعال و هماهنگی با آنان جهت تحت پوشش قرار دادن بیماران دیابتی از جمله تعهدات بهزیستی می باشد.

گفتنی است؛ مدت این تفاهم نامه از زمان امضاء برای 3 سال تعیین شده و این مراسم با حضور دکتر علی محمد عطابخش؛ مدیرکل بهزیستی، دکتر آقایی میبدی؛ مدیر مرکز دیابت، دکتر سعید حسین خلیل زاده؛ رئیس مرکز تحقیقاتی-درمانی دیابت و دکتر مسعود نشان؛ معاون توانبخشی بهزیستی در محل بهزیستی استان یزد برگزار گردید.

کد خبر 41291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد