بافق | معرفی خدمات واحد پیشگیری بهزیستی بافق

به مناسبت هفته بهزیستی، خدمات واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان بافق با هدف آشنایی و راهنمایی بیشترِ عامه مردم و همشهریان از خدمات بهزیستی معرفی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بافق؛ سازمان بهزیستی از طریق حوزه های مختلف پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی و.... خدمات لازم را به جامعه هدف و عموم مردم ارائه می نماید.

کریمیان؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به خدمات دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد عنوان کرد: برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد از طریق برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی در محلات مختلف و خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) در راستای راهنمایی و مشاوره در خصوص درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمانی هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی می باشند.

وی در ادامه افزود: برنامه های درمان و بازتوانی اعتیاد از دیگر برنامه های واحد پیشگیری می باشد که مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد (کمپ ترک اعتیاد) در این راستا در حال فعالیت هستند و در حال حاضر در شهرستان یک کمپ فعال می باشد که به ارایه خدمات به متقاضیان می پردازد و لازم به ذکر می باشد کمپ مذکور طبق ارزشیابی سال ۱۳۹۹ جزء کمپ های برتر استان معرفی گردیده است .

این مسئول برنامه های کاهش آسیب اعتیاد را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه یک تیم سیار مستقل در سطح شهر فعال می باشد و با شناسایی پاتوق های معروف و محل تجمع مصرف کنندگان خیابانی، به محل مذکور مراجعه و در محل پاتوق، خدمات کاهش آسیب را ارائه می دهد.

کریمیان پرداخت یارانه درمان اعتیاد به افراد کم بضاعت، اعطای وام اشتغال به بهبود یافتگان واجد شرایط، مددکاری و حمایت  بهبود یافتگان پس از ترخیص از کمپ  را از جمله خدمات حمایتی بهزیستی در حمایت از افراد بهبود یافته از اعتیاد نام برد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بافق اجرای برنامه غربالگری بینایی (طرح امبلیوپی) با هدف پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی را از خدمات دفتر پیشگیری از معلولیت ها عنوان کرد و گفت: خانواده های دارای کودکان سه تا شش سال می‌تواند روزهای شنبه لغایت پنج شنبه ساعت 9 الی 12 با مراجعه به مرکز مثبت زندگی واقع در خیابان وحشی بافقی کوچه جنب بانک رفاه، از خدمات طرح مذکور بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است؛ در سال گذشته با اجرای طرح مذکور از اختلال بینایی ۲۰۰ کودک ۳ تا ۶ ساله پیشگیری بعمل آمده است.

وی اظهار داشت: برنامه های پیشگیری از معلولیت ناشی از اختلالات ژنتیک از دیگر برنامه های این سازمان می باشد که در این زمینه معلولین و خانواده های معلولین تحت پوشش بهزیستی می‌تواند از خدمات مشاوره ژنتیک و آزمایش های ژنتیک بصورت رایگان یا درصد تخفیف بالا بهره مند شوند و این در حالی است که هزینه آزمایش ژنتیک مددجویان طی سال های گذشته  تا سقف 150 میلیون ریال برای هر شخص نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت گردیده است .

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مرکز مشاوره عمومی ژرفا و ذهن آرام در شهرستان بافق فعال می باشند  و افرادی که تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی فعال در سطح شهرستان از خدمات مراکز بهره مند گردند و افرادی که استطاعت مالی نداشته باشند می توانند با مراجعه به بهزیستی و دریافت یاری برگ، از تخفیفات لازم توسط مراکز مشاوره بهره مند شوند.

وی در ادامه افزود: طی دستورالعمل کشوری و هماهنگی صورت گرفته با دادگستری، طی یکسال اخیر خدمات مربوط به مشاورهِ پرونده های متقاضیان طلاق توسط مراکز مشاوره بهزیستی به مراجعین و متقاضیان ارائه می گردد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کشوری تصمیم (سامانه نوبت دهی و ثبت درخواست طلاق) و ثبت نام در سایت مذکور نوبت مراجعه به مرکز مشاوره را دریافت نمایند .

کد خبر 41288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد