شهرری| توزیع ۸۰۰۰ بسته معیشتی و احداث ۱۹۸ واحد مسکونی

معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: در سال گذشته در مجموع ۸ هزار سبد معیشتی بین مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مژگان لشگری اظهار کرد: سال گذشته علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی، در مناسبات مختلف مانند ماه مبارک رمضان، عید نوروز، شب یلدا و دیگر مناسبت‌های مختلف در مجموع ۸ هزار بسته معیشتی بین مددجویان تحت پوشش خدمات این نهاد حمایتی توزیع شده است.

وی گفت: علاوه بر تامین جهیزیه، لوازم‌التحریر، تبلت دانش‌آموزی، وسایل سرمایشی و گرمایشی برای مددجویان، در سالی که گذشت ۱۹۸ واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند مسکن احداث و افتتاح شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری خاطرنشان کرد: به‌دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان‌های بهزیستی و فنی و حرفه‌ای با هدف مهارت‌آموزی به مددجویان، پس ازارائه آموزش‌های مهارتی تسهیلات اشتغالزایی قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله به توان‌خواهان اعطاء و با توجه به محدودیت‌های توانایی جسمی و حرکتی مددجویان عمدتا صرف راه‌اندازی مشاغل خانگی مانند قالی‌بافی، خیاطی، کار با کامپیوتر و مواردی از این دست می‌شود.

لشگری بیان کرد: یکی دیگر از بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی برای مددجویان حمایت بیمه‌ای در زمینه بیمه خویش‌فرمایی برای توان‌خواهانی است که اشتغالزایی کرده‌اند، همچنین کارفرمایان در صورت به کارگیری مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان سهم ۲۳ درصدی بیمه حق کارفرما برای آنان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از سویی هر کارفرما به ازای به کارگیری یک مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بدون سود بانکی بهره‌مند می‌شود، این در حالی است که متاسفانه بسیاری از کارفرمایان به دلیل عدم آگاهی از مزایای تعیین شده از سوی سازمان بهزیستی که به ازای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان دیده شده، آنگونه که باید استفاده نمی‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اعمال تخفیف درسهم معافیت‌های مالیاتی سالانه برای خیرانی که به مددجویان تحت پوشش بهزیستی کمک می‌کنند، تاکید کرد: همچنین در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با پزشکان، داروخانه‌ها، دارالشفاها، مراکز رادیولوژی، دندانپزشکی و دیگر خدمات حوزه بهداشت و درمان، بخش‌هایی از هزینه‌های درمانی مددجویان از سوی سازمان بهزیستی تقبل و تعهد می‌شود.

لشگری سپس از برگزاری بازارچه‌های رایگان و نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی با هدف عرضه دست‌سازه‌های مددجویان و تقویت بن‌مایه‌های مالی آنان خبر و ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا در کشور عمدتا از بستر فضای مجازی برای عرضه و فروش تولیدات مددجویان استفاده می‌شود.

کد خبر 41211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد