نگاهی اجمالی به اقدامات  دفتر پیشگیری ازآسیب ها اداره کل بهزیستی در سالی که گذشت

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در غالب گزارشی عملکرد یکساله دفتر پیشگیری ازآسیب ها اداره کل بهزیستی خراسان شمالی را ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، دکتر محمد شجاع اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش حداقل ۳۰ تسهیلگر ویژه طرح مقدمات طرح پیشگیری از خودکشی شامل تهیه محتوا و پیگیری آموزش اجرا شد.

وی بابیان اینکه این طرح با هدف کاهش و رفع معضلات اجتماعی در استان اجرایی شد، افزود:  طرح پیشگیری از خود کشی طرحی ازسوی سازمان بهزیستی کشور بود که بصورت پایلوت درسال گذشته اجرایی شد و امیدواریم در سال جاری بصورت حرفه ای در این حوزه کار شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی به آمار خدمت گیرندگان از مراکز اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۹۹ نفر بانوان در مراکز اقامتی میان مدت، ۴۴۳ نفر در مراکز سرپایی درمان اعتیاد و همچنین ۱۱۱ نفردر مراکز کارشناسی از خدمات بهزیستی بهره مند شدند.

این مسوول در ادامه با اشاره به اجرای طرح سلامت جنسی در استان خاطرنشان کرد: طرح سلامت جنسی از جمله طرحهایی بوده است که در سال گذشته ویژه بانوان مطلقه و دختران در معرض آسیب بالای ۲۵ سال مطرح شده بود و مقرر شد در سال جاری به مرحله اجرا برسد.

وی در پایان افزود: اجرای ۲۳ پروژه اجتماع محور با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح کلیه شهرستان ها از جمله برنامه ها و اقداماتی بوده که در سال ذشته با همکاری مجموعه اداره بهزیستی خراسان شمالی انجام شد.

کد خبر 41197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد