بسیج در عمل به دغدغه‌های رهبری، آتش به اختیار است

فرمانده شورای پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی گفت: در هفته بهزیستی، فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت را با یک برنامه فرهنگی اجرایی کردیم.

معصومه خداپرست افزود: شورای پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی پیش از آغاز هفته بهزیستی، پیشنهاد شناسایی و تقدیر از خانواده‌های کارکنان بهزیستی که سه فرزند یا بیشتر دارند را به کمیته برگزاری هفته بهزیستی دادیم که مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد که این کار در نخستین روز هفته بهزیستی و در جمع کارکنان، انجام گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این طرح به ثمر نشست و با هماهنگی‌های انجام شده و حمایت‌های سازمان، از ۷۰ نفر از همکاران دارای سه فرزند به بالا تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: یکی از آرمان‌ها و اهداف بسیج، جامه‌ی عمل پوشاندن به دغدغه‌های رهبری است که ایشان در سال‌های اخیر بارها و بارها ضمن نکوهش تحدید نسل، خطر سالمندی جمعیت را گوشزد فرموده و به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور تأکید نموده اند که فعالیت‌ها و برنامه‌ها را در جهت افزایش باروری قرار دهند و از برنامه‌های تحدید نسل اجتناب کنند.

خداپرست با اشاره به مبانی علمی افزایش جمعیت گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه دغدغه‌مندی‌های خود را بر اساس نگاه علمی و دینی مطرح می‌کنند و همه دانشمندان جهان، به سالمند شدن جمعیت به عنوان یک خطر برای رشد و توسعه می‌نگرند و دغدغه‌ی رهبری نیز حاصل همین نگاه علمی است.

وی خاطر نشان کرد: بسیج آتش به اختیار است و برای عملی ساختن ایده‌های رهبری، هیچ مرز و حدی نمی‌شناسد و از هر ایده و پیشنهادی در این زمینه استقبال می‌کند چون معتقد است ندای ولایت، حافظ امت است و باید آنها را عملیاتی و اجرایی کرد تا به جامعه‌ی ایده‌آل اسلامی دست پیدا کنیم.

وی همچنین در زمینه تأثیر فرهنگ شهادت بر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: در هیچ سرزمین و فرهنگی به اندازه‌ی ایران اسلامی و فرهنگ اسلام بر شهید و شهادت تأکید نشده و این ارزش‌گذاری، نشانه‌ی اهمیت و جایگاه شهادت و شهید در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

خداپرست گفت: در همین راستا ما عطر افشانی مزار شهدای بهزیستی را در دستور کار قرار دادیم که در دو فاز جداگانه انجام گرفت.

وی افزود: یک بخش مربوط به شهدایی بود که در مزار شهدای شهرستان‌ها مدفون هستند و رؤسای بهزیستی و مسؤولان شهرستان‌ها به زیارت‌شان رفتند و یک بخش هم مربوط به شهدایی است که در حرم رضوی دفن شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: گروهی از مدیران و کارکنان بهزیستی استان در دومین روز هفته بهزیستی به زیارت قبور شهدا در حرم رضوی و زیارت و پابوس مضجع آقا امام هشتم رفتیم که در فضایی معنوی و آکنده از نور معنویت و هدایت انجام گرفت و دل‌هایمان به شعشعه‌ی منور ولایت، روشن گردید.

خداپرست گفت: بسیج بهزیستی خراسان رضوی در طول سال نیز برنامه‌های مختلفی با زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، تفریحی، ورزشی، سرگرمی، علمی و عقیدتی در بین کارکنان، جامعه هدف و همچنین خانواده‌های مددجویان و کارکنان بهزیستی برگزار می‌کند که همکاری مدیران بهزیستی با اجرای این برنامه‌ها یکی از امتیازات بسیار خوب ما در بین دستگاه‌های دولتی محسوب می‌شود و بسیار خوشنود و خوشحال هستیم که مدیران اصولگرا و جهادی بهزیستی، در این زمینه با بسیج همداستان و همراه هستند که باعث تقویت روحیه بسیجی در بین کارکنان می‌شود و در نهایت ضریب خدمت صادقانه و خالصانه به مددجویان را بالا می‌برد.

وی یادآور شد: خوشبختانه برنامه‌های ما به گونه‌ای بوده که بر اساس ارزیابی سازمان بسیج ادارات استان، بهزیستی خراسان رضوی در بین ۳۲ دستگاه، مقام اول را کسب کرده که این موفقیت، مرهون تلاش همکارانم در شورای پایگاه و بخصوص توجه مدیران سازمان به موضوع بسیج و نگاه بسیجی در بهزیستی می‌باشد.

کد خبر 41162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد