بازدید سر زده از مراکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی

سربازرس بهزیستی خراسان رضوی از بازدیدهای سرزده از مراکز تحت نظارت این نهاد در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.

غلامرضا خالدی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این بازدیدها از خرداد ماه شروع شده و تا پایان سال به صورت رندوم از شهرستان‌ها و مراکز تحت نظارت، استمرار خواهد داشت.

وی بیان داشت: هدف از این بازدیدها، اجرای دقیق دستور العمل‌های نظارتی بهزیستی در مراکز اقامتی است و تأکید اصلی ما بر مراکز اقامتی می‌باشد که مددجویان به صورت مستمر و شبانه‌روزی در آنها حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر مددجویان مراکز اقامتی، فاقد توانایی لازم برای ابراز نیازها و تطبیق عملکرد مرکز بر دستور العمل‌ها می‌باشند بنا بر این ما مسؤولیت وجدانی داریم که به نمایندگی از این عزیزان، همه‌ی دستورات و شیوه‌نامه‌های بهزیستی را به صورت کامل در مراکز رعایت کنیم تا حقوق آنها ضایع نشود.

خالدی با بیان اینکه ما در مراکز، قصد مچ‌گیری نداریم گفت:‌ هدف ما اصلاح فرایند خدمت‌رسانی و ارتقای کیفیت زندگی مددجویان عزیز است که در مورد مددجویان بلاصاحب، امانت‌های ولایت‌فقیه و در خصوص سایر مددجویان، امانت مردم نزد بهزیستی هستند.

رئیس واحد مدیریت عملکرد و نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: در این بازدیدها، مسؤولیت کامل مدیران عامل، مسؤولان فنی، کارکنان و خدمه‌ی مراکز را در خصوص سلامت، تغذیه و درمان مددجویان یادآور می‌شویم و همه‌ی جزئیات بازدیدها را مستند می‌کنیم که در بازدیدها و نظارت‌های بعدی، بتوانیم آن را مورد استناد قرار دهیم.

وی از رؤسا و کارشناسان بهزیستی شهرستان‌ها خواست نظارت بر مؤسسات و مراکز غیر دولتی را با دقت و حساسیت بیشتر دنبال کنند چون اولویت بهزیستی، رعایت مصالح و منافع مددجویان است و هیچ مصلحت و منفعت دیگری مد نظر نمی‌باشد.

خالدی گفت: شکایت‌های مردم و مددجویان از خدمات مراکز را با دقت پیگیری می‌کنیم و هر جا لازم باشد خودمان مستقیما و بدون دخالت شهرستان وارد مرکز مورد نظر شده و مسئله را بررسی می‌نماییم.

وی با اشاره به دستورات مدیر کل بهزیستی استان مبنی بر عدالت‌محوری در ارائه‌ی خدمات به مددجویان خاطر نشان کرد: حسب ابلاغ مدیر کل، عدالت به معنای توزیع عادلانه‌ی خدمات و امکانات بدون در نظر گرفتن دوری و نزدیکی مددجو یا مدیران و یا داشتن آشنایی با افراد و ارتباطات اداری است.

وی همچنین تأکید کرد: خوشبختانه بیشتر مراکز و مؤسسات غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، دستور العمل‌ها را رعایت می‌کنند اما با وجود این، ما وظایف نظارتی خود را انجام می‌دهیم چون معتقدیم نظارت همیشه باید باشد و همه در تمام شئون اداری و کاری، باید به نظارت اهمیت بدهند تا کیفیت خدمات به جامعه مرتبا بالاتر برود.

کد خبر 41161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد