«افسردگی» و «مشکلات خانوادگی» عمده علت تماسها با ۱۴۸۰/نگرانی از آینده با طولانی شدن کرونا

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برآوردهای کلی از میزان تماس‌ها با سامانه ۱۴۸۰ در سه ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد بیشتر تماس‌گیرندگان با این سامانه زن هستند، گفت: بالاترین میزان تماس‌ها مربوط به سه حوزه با موضوعات مرتبط با افسردگی و اضطراب، مشکلات خانوادگی و حوزه کودکان و نوجوانان است.

بهزاد وحیدنیا در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه آخرین وضعیت تماسها با سامانه ۱۴۸۰ در سه ماهه اول سال جاری پرداخت و بیان کرد: برآوردهای کلی از میزان تماس‌های سامانه ۱۴۸۰ در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که همچنان تماس‌ها مانند گذشته زیاد است و پیامدهای ناشی از کرونا در این تماس‌ها مشاهده می‌شود. 

وی افزود: اگرچه ویروس کرونا موضوعی پزشکی است اما پیامدهای ناشی از کرونا مانند وضعیت اوقات قراغت کودکان و نوجوانان، تعطیلی کسب و کارها، نحوه برگزاری کنکور، دغدغه برگزاری کلاس‌های درس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موضوعاتی است که در تماس‌های افراد با سامانه ۱۴۸۰ دیده می‌شود. 

 وحیدنیا با بیان اینکه برآوردها از میزان تماس‌های سال جاری با سامانه ۱۴۸۰ حاکی از آن است که بالاترین میزان تماس‌ها مربوط به سه حوزه موضوعات مرتبط با مشکلات هیجانی مانند افسردگی و اضطراب، مشکلات خانوادگی و حوزه کودکان و نوجوانان است، یادآور شد: محتوای این تماس‌ها بسته به موقعیت زمانی است که در آن قرار داریم. به طور مثال تا چند ماه گذشته بیشترین دغدغه والدین در حوزه کودکان مربوط به امور تحصیلی فرزندانشان، عدم تمرکز و احساس خستگی والدین بوده است اما در حال حاضر تماسهایی که با سامانه ۱۴۸۰ برقرار می‌شود درخصوص «چگونه سرگرم کردن یا چگونه نگهداری از نوجوانان و کودکان در خانه در ایام کرونا» است. 

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، آمارهای کلی از میزان تماس‌ها در سه ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد زنان بیشتر از مردان با سامانه ۱۴۸۰  تماس می‌گیرند.

وی در ادامه درخصوص میزان تماسهای مربوط به ویروس کرونا اظهار کرد: شکل موضوعات تماسهای ناشی از کرونا تغییر کرده است؛ به طوری که در گذشته اغلب تماسها به دلیل ترس و  نگرانی از ابتلا به بیماری کرونا بود، اما در حال حاضر اغلب تماسها شامل پیامدهای همه گیری کرونا و ترس و نگرانی از آینده با طولانی شدن کروناست. 

انتهای پیام

کد خبر 41123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =