پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی به محلات آسب دیده می‌رود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: فاز دو ارائه خدمت بهزیستی در محلات آسیب دیده، پایگاه خدمات اجتماعی بود که امسال فعالیت‌های محلات طبقه بندی شده تنظیم شده؛ به این معنا که پایگاه به جای اینکه در هر محله‌ای مستقر شود به خدمت به مردم محله آید؛‌ با اولویت محلاتی که مددجویان بهزیستی در آن مستقر هستند.

شهرام شیخانی به مناسبت هفته بهزیستی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بالغ بر 100 نفر در حوزه فوریت‌های اجتماعی استان در حال خدمت هستند؛ بخش اعظم اینها به شکل خرید خدمت هستند، اما خوشبختانه از حقوق و مزایای قانون کار و بیمه بهره‌مند هستند و آنچه که در واقع خدمت می‌دهند و جامعه هدف این گروه است مواردی شامل؛ کودک آزاری، همسر آزاری، فرار از منزل، کودکان کار و خیابان، دختران در معرض آسیب، زنان آسیب دیده و در معرض آسیب و موارد اختلافات حاد خانوادگی، مشمول تماس با خط ۱۲۳ است.

وی افزود: خصوصیات این خط در واقع اورژانسی بودن است؛ اورژانس به این معناست که باید فوریت باشد، در دسترس باشد و اکنون در ۲۴ ساعت امکان تماس از تمام نقاط استان فراهم است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: فاز دو ارائه خدمت در محلات آسیب دیده، پایگاه خدمات اجتماعی بود که امسال فعالیت‌های محلات طبقه بندی شده تنظیم شده؛ به این معنا که پایگاه به جای اینکه در هر محله‌ای مستقر شود به خدمت به مردم محله آید؛‌ با اولویت محلاتی که مددجویان بهزیستی در آن مستقر هستند.

شیخانی ادامه داد: به همین دلیل این خدمت به مراکز مثبت زندگی محول شده است که در واقع در سال گذشته‌ این مراکز در تمام استان و کشور افتتاح‌ شده‌اند و مورد حمایت جدی ریاست سازمان هستند.

وی از ارائه ۱۱ هزار و ۷۶۵ خدمت از سوی پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی در مناطق حاشیه نشین در سه ماهه نخست امسال خبر داد، افزود: از این تعداد خدمت ارائه شده، 1791 خدمت در قالب شناسایی بوده، 1537 پرونده تشکیل شده و 8437 خدمت در قالب برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ساکنین مناطق حاشیه نشین ارائه شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۰ دختر در مرکز حمایت‌های روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر فرشتگان تحت حمایت هستند که در سه ماهه نخست امسال، این مرکز پذیرش جدید نداشته است.

شیخانی اظهار کرد: در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر آفتاب نیز ۱۲۰ کودک تحت پوشش هستند که در سه ماهه نخست امسال ۱۴ کودک جدید پذیرش شده اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: پنج کودک نیز در مرکز شبانه روزی ساماندهی کودکان خیابانی در سه ماهه نخست امسال پذیرش شده‌اند.

کد خبر 41117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد