۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
ملارد| آغاز طرح مهر خانواده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد از اجرای طرح مهرخانواده در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اهمیت تلاش در جهت افزایش امنیت روانی کودکان و طی پیگیری ها صورت گرفته توسط اورژانس اجتماعی شهرستان ملارد، طرح مهرخانواده به منظور ملاقات فرزندان با والدین در این شهرستان اجرا میگردد. 

داود خادم ضمن تاکید بر تلاش کارشناسان و مشاوران این اداره در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی پیش از وقوع گفت: براساس رویه موجود فرزندان والدینی که از یکدیگر جدا شده اند طبق قرار دادگاه میبایستی در محل کلانتری ها و دادگاه با پدر یا مادر خود ملاقات داشته باشند و با توجه به آسیبهای ناشی از این مسئله و قرار گرفتن کودک در محیط هایی تنش زا که قطعا موجب وارد آمدن آسیبهای جدی روانی میشود، طرح مهرخانواده با هدف فراهم آوردن محیطی آرام و امن جهت این ملاقات ها در دفتر اورژانس اجتماعی این شهرستان به اجرا درآمده است.

مسئول اورژانس اجتماعی با تاکید بر اهمیت کاهش آسیبهای روانی به والدین و فرزندان طی پروسه طلاق گفت: این طرح ابتکاری با هدف ایجاد فضایی مناسب طی پیگیری و تعاملات صورت گرفته میان این اداره با دیگر ارگانهای زیربط اجرایی شده و فضای مناسبی با روحیات کودکان از لحاظ رنگ آمیزی، وسایل بازی و ... تهیه گردیده است. 

آمنه سماوات با بیان لزوم تصمیم گیری مشترک والدین برای تربیت فرزندان پس از جدایی نیز گفت: طلاق براساس صلح در روزهای ابتدایی به علت رنجش های بسیار دو طرف از یکدیگر مسئله بسیار مشکلی است ولی با گذشت زمان و حل بحرانهای موجود هماهنگی والدین جهت انجام امور فرزندان که بایستی در این خصوص بصورت مشترک میان پدر و مادر  تصمیم گیری صورت پذیرد نقش بسیار موثری در کاهش آسیبهای بعدی به فرزندان در خلال این تغییر بزرگ دارد.

کد خبر 41103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد