برگزاری نخستین مجمع مشورتی کشوری حوزه شبه خانواده/ افزایش چشمگیر مبلغ یارانه و هزینه امداد نگهداری کودکان فاقد سرپرست موثر

با حضور دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و با موضوع هم‌اندیشی فعالان حوزه شبه‌خانواده سراسر کشور، با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان حوزه شبه خانواده کشور و همچنین مدیران و تیم مراقبتی موسسات و مراکز شبه خانواده کشور نخستین جلسه مجمع مشورتی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل،  در ابتدای جلسه دکتر حبیب اله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور ضمن معرفی اجمالی اهداف تشکیل مجامع مشورتی حوزه شبه خانواده سراسر کشور به بیان سیاست های معاونت امور اجتماعی در خصوص فرزندان سازمان پرداخت و برخی از برنامه های در حال اجرا با مشارکت سایر حوزه ها و سایر دستگاه ها را در این حوزه تشریح کرد و گفت: در پی برگزاری بیش از ۴۰جلسه استانی با حضور بیش از ۲۰۰۰نفر از فعالان این حوزه، این جلسه به صورت کشوری برگزار می شود.


 دکتر وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از دست اندرکاران این حوزه در ستاد، استانها و شرکای اجتماعی سازمان در بیش از ۶۲۰ مرکز شبه خانواده، تاکید ویژه ای بر ارتقاء کیفیت زندگی فرزندان عزیز سازمان در تمام زمینه ها به ویژه مباحث تربیتی و فرهنگی داشت و انتظار خود را از برگزاری برنامه های فرهنگی برای جامعه هدف را اثربخشی و درونی نمودن ارزش های انسانی و اخلاقی در فرزندان اعلام نموده و رسیدن به این سطح از رشد معنوی و تربیتی در فرزندان را مستلزم تغییر نگرش و بینش در آنان با صرف زمان طولانی و منابع انسانی و مالی پیشرفته بیان کرد.


وی همچنین ضرورت نهادسازی و ایجاد تشکل برای فعالیت شرکای اجتماعی در حوزه شبه خانواده را مورد توجه قرار داده و لزوم بررسی تفاوت ها و ظرفیت های هر استان و شهرستان را برای دستیابی به این امر، برای برنامه ریزی صحیح، مطرح کرد.


رئیس سازمان بهزیستی ضمن اشاره به حمایت مادی و معنوی قابل توجه دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش اعتبارات این بخش و ضرورت حمایت طلبی از مشارکت های مردمی، بهره مندی از این نوع اعتبارات را برای ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان مراکز ضروری و قابل برنامه ریزی اساسی اعلام کرد.


دکتر قبادی دانا در این جلسه گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ امداد ویژه فرزندان تحت حمایت در خانواه ۸۵درصد افزایش یافته است. همچنین مبلغ یارانه ویژه مراکز شبه خانواده (نگهداری از کودکان فاقد سرپرست موثر) ۵۴ تا ۶۲درصد در امسال افزایش یافت که در طول عمر این سازمان بی نظیر بوده است و امید است در کنار سایر حمایتهای دولتی و مردمی، محملی برای ارتقای وضعیت این عزیزان باشد.


 در این جلسه دکتر صدیق راد، مدیرکل بهزیستی استان خوزستان و  دکتر کشفی نژاد، مدیرکل بهزیستی استان فارس به نمایندگی از مدیران کل بهزیستی استان ها و شیخانی، معاون امور اجتماعی استان خراسان جنوبی به نمایندگی از معاونان اجتماعی استانها به بیان مسائل و مشکلات فرزندان شبه خانواده پرداختند.


همچنین مباحث تخصصی حوزه شبه خانواده از قبیل بیمه، وضعیت تیم مراقبتی، مباحث تربیتی، فرزندخواندگی، وضعیت فرزندان بعد از ۱۸سالگی و... توسط نمایندگانی از مسئولان مراکز تحت پوشش و فرزندان موفق سازمان ارائه شد.

مباحث ارائه شده توسط نمایندگان بر راهکارهای توسعه برنامه های دفتر امور کودکان و نوجوانان برای فرزندان عزیز سازمان تمرکز داشت. به همین منظور، آقای اشرافی بجستانی، مدیرعامل موسسه بوستان شکوه مهر امام رضا(ع) از استان  خراسان رضوی، آقای نوابی، مدیرعامل موسسه خیریه فرزندان رحمت  از استان آذربایجان شرقی، خانم صاحبی، مدیر مرکز مثبت زندگی از استان قزوین، خانم فرجی، مدیرعامل موسسه خیریه امام رضا(ع) از استان مرکزی، خانم فکوری، مدیرعامل موسسه خیریه مهر آرای شمال از استان مازندران، آقای امید رحمانی، مسئول فنی خیریه میلاد شقایق ها از استان کرمانشاه، آقای اصلان، مدیرعامل موسسه خیریه آرمان از استان  اصفهان و دکتر ملیحه عرشی، تشریح طرح مدیریت مددکاری ویژه فرزندان بهزیستی تحت حمایت در خانواده را ارائه نمودند. همچنین دو نفر از فرزندان مستقل شده سازمان نیز به بیان مسائل خود پرداختند. به علت وضعیت قرمز کرونا در اکثریت مناطق کشور، این جلسه به مدت سه ساعت با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر در بستر فضای مجازی برگزار شد.

کد خبر 41049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =