شهرری| تحویل ۱۳۷۵ واحد مسکونی مددجویان در شهرری

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان ری گفت: طی یک دهه اخیر از مجموعه ثبت نام یک هزار و ۳۷۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی تاکنون بیش از ۹۰ درصد واحدها تکمیل شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مژگان لشگری اظهار کرد: سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های تعریف شده خدماتی را در بخش مسکن به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به واگذاری رایگان واحد مسکونی به خانواده‌های دارای سه معلول و بیشتر، گفت: عمده خدمات بهزیستی در بخش مسکن در قالب پروژه‌های تجمیعی مانند مسکن مهر است که در این راستا پروژه‌های متعددی در شهرهای پرند، پیشوا، قرچک و هشتگرد اجرایی شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: در مواردی نیز مددجویان اقدام به خرید واحد مسکونی کرده و با ارائه مدارک و مستندات بنابر شرایط معلولیت بخشی از هزینه خرید را از بهزیستی دریافت می‌کنند.

لشگری بیان داشت: در مناطق روستایی نیز با تهیه زمین از سوی مددجویان، بهزیستی به صورت مشارکتی با بسیج و خیرین اقدام به ساکن مسکن برای جامعه هدف زیرمجموعه خود می‌کند.

وی تاکید کرد: در مجموع می‌توان گفت از زمان آغاز نهضت ملی مسکن در سال ۱۳۸۹ تاکنون یک هزار و ۳۷۵ مورد ثبت نام برای استفاده از خدمات بخش مسکن در شهرستان ری انجام و از این تعداد بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی با استفاده از کمک‌های بهزیستی تحویل صاحبان آن‌ها شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: با اتمام پروژه‌های ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی واحدهای باقی‌مانده نیز تکمیل شده و تحویل صاحبانشان می‌شوند.

لشگری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص میزان مشارکت‌های مردمی در راستای حمایت از جامعه هدف مورد حمایت بهزیستی، گفت: بخشی از کمک‌های مردمی از طریق حساب تعیین شده برای این منظور تامین و برای مواردی مانند معیشت، درمان و مسکن مددجویان هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین خیرین با سرپرستی ایتام ماهانه مبالغی را برای معاش و یا تحصیل آنان به حسابشان واریز می‌کنند، در بخش غیر نقدی نیز کمک‌های مردمی برای خرید سبد کالا، بسته‌های حمایتی، جهیزیه، لوازم خانگی، تجهیزات توان‌بخشی و مواردی از این دست استفاده می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان ری تاکید کرد: مجموع مبالغ کمک‌های نقدی و غیرنقدی سالانه مردم و خیرین برای مددجویان این نهاد در شهرستان ری حدود ۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 41044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد