توزیع یک هزار دستگاه اکسیژن‌ساز در مراکز سالمندان

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان تهران عنوان کرد: در هفته بهزیستی امسال یکهزار دستگاه اکسیژن‌ساز از سوی صندوق سازمان ملل به سازمان بهزیستی اهداء و در مراکز سالمندان سراسر کشور توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو؛ محمود ابراهیمی در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد گزارش عملکرد سازمان بهزیستی گفت: در هفته بهزیستی ۲۰۷۵ واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه هفته بهزیستی امسال از ۲۲ تا ۳۰ تیر ماه با شعار «بهزیستی در گام دوم هوشمندسازی، محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» نامگذاری شده است افتتاح دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و محدودیت‌ها با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برشمرد.

ابراهیمی تصریح کرد: سازمان بهزیستی از سال ۱۳۵۹ و با ادغام ۱۶ نهاد خیریه فعال در زمینه ارائه خدمت به مددجویان، آسیب‌دیدگان و افراد دارای معلولیت فعالیت خود را آغاز کرد و در ۴۱ سال فعالیت خود در جهت توانمندسازی، اشتغالزایی، حرفه‌آموزی و... خدمات متعددی به جامعه هدف زیر مجموعه خود ارائه داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی از سامانه‌های عملیاتی و فوریتی سازمان بهزیستی است که کارشناسان و متخصصین در مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزادی، کودکان کار و خیابانی، زوج ‌های متقاضی طلاق، خودکشی خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان تهران در ادامه به خدمات صدای مشاوره و سامانه ۱۴۸۰ اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه ۱۴۸۰ خط مشاوره تخصصی تلفنی بصورت رایگان است و کارشناسان متخصص، پشت این خط در حوزه‌های مختلف اعم از مشکلات خانوادگی، ازدواج، افسردگی، اضطراب و... مشاوره ارائه می‌دهند.

وی راه اندازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز با نام «مثبت زندگی» در محله‌ها به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مردم را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی عنوان کرد و بیان داشت: ۲۲ خدمت تخصصی سازمان بهزیستی به مراکز مثبت زندگی در محله‌ها واگذار شده است و افراد آسیب دیده و افراددارای معلولیت و ... می‌توانند برای دریافت خدمات به این مراکز که بر اساس توزیع جمعیت هدف و منطقه جغرافیایی در محله‌ها تشکیل شده‌اند مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان تهران غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد، غربالگری بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ ساله را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برشمرد و بیان داشت: شناسایی این دو ضعف جسمانی در ابتدا از آسیب‌های بعدی آن جلوگیری و هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه همواره خیرین علاقمند به کمک به بهزیستی هستند بیان داشت: در دو سال اخیر رویکرد سازمان بهزیستی هدایت خیرین به سمت تولید و ایجاد اشتغال برای مددجویان بوده است، چرا که با ایجاد تولید و اشتغال به سمت پیشگیری گام برمی داریم.

کد خبر 41042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد