شهر تهران| افتتاح ذهن زیبای تهران برای معلولان اعصاب و روان

چهارمین مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان مزمن شهر تهران با عنوان «ذهن زیبا» برای نگهداری از ۵۰ معلول افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایکنا، در آستانه عید غدیر مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مزمن با عنوان «ذهن زیبا» با حضور امین شاهرخی، مدیرکل بهزیستی استان تهران، سید سعید آرام، مدیر بهزیستی شهر تهران و تعداد محدودی از مسئولان بهزیستی و پرسنل این مرکز افتتاح شد.

مدیر بهزیستی شهر تهران در این مراسم اعلام کرد: این مرکز به عنوان مرکز ذهن زیبا ویژه آقایان و برای نگهداری از ۵۰ معلول راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز چهارمین مرکز در نوع خود در شهر تهران است، گفت: تعداد معلولان بیمار اعصاب و روان شهر تهران در حدود دو هزار و ۵۲۱ نفر هستند که ۷۱ نفر از آنها در مراکز روزانه و تعدادی در مراکز شبانه نگه‌داری می‌شوند و ۳۰۸ بیمار نیز از مراکز ویزیت در منزل خدمات دریافت می‌کنند.

فرزانه نیک‌رو، معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران نیز در خصوص مراکز نگهداری از معلولان اعصاب و روان شهر تهران، گفت: سه مرکز شبانه‌ نگهداری از این گروه از مددجویان بهزیستی در شهر تهران وجود داشت که امروز چهارمین مرکز آن با ظرفیت ۵۰ بیمار اعصاب و روان افتتاح شد.

وی در ادامه از افراد و مؤسسات دعوت کرد برای نگهداری و توانبخشی بیماران روانی مزمن مجوز تأسیس خانه کوچک نگهداری از معلولان را دریافت و به این کار خیر اقدام کنند و گفت: خانه‌های کوچک نگهداری از معلولان با ظرفیت ۱۰ نفر ایجاد می‌شود و خدمات آن همانند خانه‌های واقعی است تا هم کرامت معلولان حفظ شود و هم آنها شرایط زندگی در یک خانه حقیقی را تجربه کنند.

یادآوری می‌شود؛ ‌ این مراسم به دلیل شرایط ویژه کرونایی شهر تهران با حضور حداقلی مسئولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

کد خبر 41040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد