شمیرانات| شناسایی توانمندهای کودک از اهداف تکامل است

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان شمیرانات اظهار داشت: شناسایی قابلیت ها و توانمندی ها در مسیر رشد از اهداف تکامل و استقلال کودک است. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، هدی فرح پور با بیان مطلب بالا گفت: توجه و تاکید بر مشارکت کودک در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها از اولویت های تربیتی است.

 فرح پور که در جلسه آموزشی شیوه نامه مراقبت از کودکان بدون مراقب موثر در بستر خانواده برای مراکز مثبت زندگی شهرستان صحبت می کرد، افزود: فرآیند، اساس، ارزش اهداف و رویکرد پروتکل مباحث و همچنین توجه و تاکید بر مشارکت کودک و مشارکت اعضای خانواده در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های مربوط به کودک بسیار مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: توجه و تاکید بر روی توانمند سازی و شناسایی قابلییت ها و هدایت در مسیر رشد  جهت رسیدن کودک به تکامل و استقلال گردید و همچنین شاخص های توانمند سازی طرح و تشریح شد.

هدی پور اذعان داشت: بکارگیری دانش در کنار  فعالیت های عملی در مددکاری  بسیار مهم است و به منظور عملیاتی شدن فرآیند پروتکل باید گام به گام به سوی یکپارچگی و وحدت رویه رفت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان شمیرانات افزود: بر این اساس I.C.F در حوزه توانبخشی است که با آزمون های علمی، سطح سلامت و ناتوانی معلولین سنجیده میشود و با توجه به قابلیت فرد و با مشارکت وی و اعضای خانواده در تصمیم گیری ها و اقدامات دیگر نسبت به توانمندسازی و استقلال وی و موارد مشابه  اقدام میگردد.
 
وی ادامه داد: تاکید بر ارزیابی توصیفی و تفسیری و مقایسه آن با ارزیابی تشخیصی نیز مورد اهمیت است.

کد خبر 41032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد