۵۰۰ خانواده متقاضی فرزندخوانده در فارس

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: ۴۸ فرزند بی سرپرست طی یک سال گذشته در استان به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شدند و ۵۰۰ خانواده نیز در نوبت پذیرش فرزندخوانده هستند.

معصومه فروتن بیان کرد: ۱۹۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش در بهزیستی فارس داریم که از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری می‌گیرند و این نهاد در کنار مستمری کمک‌های موردی هم نیز به آنها ارائه می‌دهد.

او با اشاره به وجود ۵۸۷۰ بیمه شده شهری و اجتماعی و بهره بردن همه مددجویان بهزیستی از خدمات بیمه در فارس، نسبت به کاهش سن اعتیاد ابراز نگرانی و اضافه کرد: شیوع اعتیاد و مصرف موادمخدر بین دانش آموزان باید جدی گرفته شود اما تاکنون آمار دقیقی در این خصوص ثبت و مشخص نشده است. 

فروتن همچنین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های بهزیستی فارس، تامین مسکن برای افراد تحت پوشش بوده و ۱۰۲۷ واحد مسکونی در دست احداث است، بیان کرد: در ۳ ماهه اول امسال ۱۹۴ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده است و در هیمن هفته بهزیستی شاهد تحویل ۵۴ واحد مسکونی به خانواده‌ها هستیم.

او هدف گذاری این سازمان برای تأمین مسکن مناسب ویژه معلولان و مددجویان و زنان سرپرست خانوار این استان را ۱۱۰۰ واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: مبلغ کمک‌ها در سال جاری از ۳۵ میلیون تومان تا ۱۴۰ میلیون تومان برای احداث مسکن است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر مستمری بگیر مددجوی بهزیستی در استان داریم، ادامه داد: جمعیت نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در این نهاد دارای پرونده هستند. 

فروتن با بیان اینکه بهزیستی فارس برای رسیدگی به جمعیت ۲۸۵ هزارنفر از معلولینی که احتیاج به رسیدگی دارند نیازمند بودجه بیشتری است، خاطرنشان کرد: مبلغ بودجه ۱۴۰۰ با هدفی که برای سازمان بهزیستی مشخص شده است فاصله زیادی دارد.

او بیان کرد: سطح تسهیلات برای امسال از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و ما منتظر بانک مرکزی هستیم تا کمک بیشتری در این راستا داشته باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه بیشترین مداخلات ما در این سازمان مربوط به مبحث کودک آزاری است، عنوان کرد: ۲۲ مرکز اورژانس شبانه روزی اجتماعی، ۳۰ مرکز شبه خانواده، ۶ پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی تحت نظر معاونت امور اجتماعی بهزیستی فارس در حال فعالیت هستند.

کد خبر 40972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد