تجهیز ادارات بهزیستی در ۷ شهرستان تازه تاسیس فارس/ راه اندازی ۱۸۶ مراکز «مثبت زندگی» در فارس

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان فارس از به کارگیری ۲۰ نیروی جدید در ادارات بهزیستی ۷ شهرستان تازه تأسیس فارس خبر داد.

عبدالرسول سائلی گفت: یکی از مصوبات دولت تاسیس و استقرار ادارات بهزیستی در شهرستان‌های تازه تاسیس است.
وی افزود: در سال گذشته اداره کل بهزیستی فارس در همین راستا اقدام به راه‌اندازی ادارات بهزیستی در شهرستان‌های زرقان، بیضا، سرچهان، کوه‌چنار ، اوز و خفر کرد.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان فارس ادامه داد: بر اساس مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور ۲۰ نفر نیرو با اولویت شهرستان‌های جدید تعیین شد.
وی ادامه داد: آزمون کتبی افراد متقاضی اتمام یافته است و هم‌اکنون در مرحله مصاحبه می باشند و بعد از پایان مراحل گزینش در ادارات بهزیستی این شهرستان‌ها به کار گرفته خواهند شد.
سائلی با اشاره به ضرورت تجهیز ادارات بهزیستی این ۷ شهرستان نیز گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات عمرانی و تجهیز در این حوزه هزینه و نیاز های ضروری این ادارات تامین گردید .
همچنین با توجه به نیاز به شهرستانهای تازه تاسیس به نیروهای خدماتی و نیروهای شرکتی و راننده پیگیریهایی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس داشته ایم و امید است در سال جاری بخشی از مشکلات این شهرستان‌ها کم شود.
به گفته وی هم‌اکنون در ۳۶ شهرستان فارس، اداره بهزیستی مستقر و به جامعه تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌کنند.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان فارس تاکید کرد: برای ارتقا خدمات ارائه شده در سال گذشته اعتبار خوبی صرف خرید وسایل توانبخشی شد که این رویه در سال جاری نیز در فارس ادامه می‌یابد.
سائلی درباره راه‌اندازی اداره بهزیستی در صدرا گفت: از آن‌جا که صدرا به عنوان یکی از شهر های زیر مجموعه شهرستان شیراز محسوب میگردد خدمات مربوط به حوزه بهزیستی از طریق مراکز مثبت زندگی و اورژانس اجتماعی مستقر در آن شهر ارائه میگردد .
معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان فارس ادامه داد: نیاز گروه‌های هدف سازمان بهزیستی به دریافت و ارائه خدمات سبب شد که سازمان بهزیستی در سال ۹۹ سیاست و رویکرد «در دسترس، به موقع و ارزان بودن خدمات» را به طور جدی دنبال کند و در این راستا اقدام به تأسیس و صدور مجوز ۱۸۶ مرکز «مثبت زندگی» در فارس نمود .
به گفته وی مراکز «مثبت زندگی» بر اساس میزان پراکندگی محل سکونت گروه‌های هدف بهزیستی در محله‌های مختلف استقرار پیدا کرده و نیروهای متخصص روانشناس و مددکار در آن فعالیت می‌کنند و خدمات را به صورت الکترونیک و پیشخوان ارائه می‌دهند.
سائلی ادامه داد: یکی از نقاط مثبت این طرح علاوه بر ارائه سریع و با کیفیت خدمات در محلات، اشتغال نیروهای متخصص و تحصیل کرده از طریق بخش غیر دولتی است .
سائلی در مورد اعتبارات بهزیستی فارس نیز گفت: سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن اعتبارات این اداره کل افزایش ۲۰ درصدی از محل منابع استانی و ملی داشته است .
به گفته وی بهزیستی فارس ۱۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۱۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است که از این تعداد ۸۰ هزار نفر مستمری بگیر و از این سازمان خدمات مستمر دریافت می‌کنند و به خانواده‌های ۵ نفر به بالا ماهانه یک میلیون و یکصد هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.
همچین در حال حاضر
۳۰ هزار نفر هم پشت نوبت دریافت خدمات داریم.

تجهیز و راه‌اندازی یک مرکز ( ساختمان ) جدید اورژانس اجتماعی در شیراز

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان فارس از راه اندازی و تجهیز یک ساختمان جدید اورژانس اجتماعی در شیراز خبر داد .
به گفته وی مراحل ساخت این مرکز به پایان رسیده است و شامل بخش اداری و بخش قرنطینه نگهداری از افراد واجد شرایط است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
سائلی ادامه داد: هم اکنون ۲۲ شهرستان فارس دارای پایگاه اورژانس اجتماعی می باشند .
وی تاکید کرد: ما در تمامی شهرستانهای واجد شرایط نیاز به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی داریم که در حال پیگیری این موضوع هستیم.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان فارس گفت: نیروهای قراردادی ایثارگران که در سازمان مشغول به کار هستند، در حال تبدیل وضعیت می باشند .

افزایش آمار خرید تجهیزات از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)
معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان فارس گفت: یکی از سیاست نظام ، خرید محصولاتی داخلی و حمایت از تولیدات کشور است و در همین راستا سازمان بهزیستی فارس تمام خریدهای خود را از طریق سامانه «ستاد» انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی فارس در سال ۹۷، در سامانه ستاد ۵۷ معامله انجام داد که در سال ۹۸ این آمار به ۱۱۸ مورد اما در سال ۹۹ با یک جهش بزرگ و رشد زیاد به ۹۰۷ مورد معامله با ارزش تقریبی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال رسید که این وضعیت نشان از افزایش شفافیت در عملکرد اداره کل بهزیستی فارس و حمایت از تولیدات داخلی است.

کد خبر 40971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد