فعالیت ۲۷ گروه همیار در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال گذشته

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته ۲۷ گروه همیار در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی محلات فعالیت داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، دکتر محمد شجاع از فعالیت ۱۴پایگاه سلامت اجتماعی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۴پایگاه سلامت اجتماعی در غالب ۲۷ گروه همیار در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی محلات فعالیت داشتند.

وی بابیان اینکه ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله از اهداف کلی طرح توسعه پایگاههای سلامت اجتماعی است، افزود: پایگاه سلامت اجتماعی مکانی است که در حوزه ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسط جمعیت همیاران سلامت اجتماعی و سازمان های مردم نهاد ، خدماتی را ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: ظرفیت سازی و توانمند سازی مردم محله، ارتقای سلامت اجتماعی از طریق آموزش و همچنین تمرین مهارت های فردی و اجتماعی، آگاه سازی مردم نسبت به تکالیف شهروندی و …از اهداف اختصاصی طرح توسعه پایگاههای سلامت اجتماعی بشمار می آید.

این مسوول تصریح کرد: در سال گذشته به همت همکاران در بهزیستی خراسان شمالی دو طرح همیار مادر و کودک با هدف ارتقای سلامت روانی ۴۹ مادر باردار در محلات آسیب خیز در طی ۱۲ جلسه آموزشی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارتقا سلامت روانی و اجتماعی مادران باردار در معرض آسیب و کودکانشان و همچنین پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های روانی و اجتماعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای 60 مادر باردار محل های آسیب دیده بجنورد اجرا شد  و این افراد تا 3 سال از حمایت سازمان بهره مند میشوند.

کد خبر 40948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد