ساخت ۳۰ مسکن برای خانواده تک معلولی در شهرستان فاروج

مدیر بهزیستی فاروج گفت: درسال جاری مسکن ۳۰ خانواده تک معلولی در شهرستان فاروج ساخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، مریم وافری از ساخت ۳۰ مسکن برای خانواده تک معلولی در شهرستان فاروج خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال حدود ۳۴ پرونده مسکن برای مددجویان تشکیل شده که از این تعداد ۴ پرونده مربوط به ایتام و ۳۰ پرونده مربوط به خانوارهای تک معلول بوده است.

وی بابیان اینکه تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن به این خانوارها، ۳۰۰ میلیون ریال است، افزود: درسال گذشته بر اساس دستورالعمل‌های ساخت مسکن، کمک تسهیلات به خانوارهای تک معلولی ۸۰ میلیون ریال بوده است که در سال جاری این رقم به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیر بهزیستی فاروج بیان کرد: واحدهای مربوط به ایتام با توجه به داشتن زمین، در دست ساخت است که اعتبار بلاعوض برای این افراد، ۵۰۰ میلیون ریال به علاوه تسهیلات بنیاد مسکن است.

این مسوول بابیان اینکه در سال گذشته ۱۳ واحد به خانوارهای تک معلولی تحویل داده شد، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۲ واحد مسکن به جامعه توانبخشی، زنان سرپرست خانوار و ایتام تحویل داده شد که از این تعداد ۱۳ واحد مربوط به خانوارهای تک معلول بوده است و انشالا درسال جاری مسکن ۳۰ خانواده تک معلولی در شهرستان فاروج ساخته می شود.

وی با اشاره به نیاز به مسکن ۱۲ خانوار دارای ۲ معلول گفت: پرونده مسکن این خانواده‌ها در مرحله تحویل زمین است و از این تعداد ۶ خانوار در سطح روستاها و ۶ خانوار در سطح شهر ساکن اند.

وافری در پایان افزود: تسهیلات بلاعوض خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا، ۸۵۰ میلیون ریال است.

کد خبر 40939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد