هدف از اجرای طرح دوستدار کودک توانمندسازی آنان است

دومین جلسه اقدام و عمل حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان (طرح دوستدار کودک) با حضور عباسعلی رضایی فرماندار ساری ، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران و دیگر اعضای کارگروه اجتماعی شهرستان ساری در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ وحید حسین زاده ، معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه آسیب های اجتماعی طیف های مختلفی دارد، گفت : یکی از معضلاتی که جوامع مختلف با آن روبرو است کار کودکان کار و خیابان می باشد که برای کاهش آن باید به توانمندسازی خانواده ها توجه ویژه ای شود تا کودکان برای امرار معاش در خیابان فعالیت نکنند.

وی خواستگاه بسیاری از آسیب ها را مناطق حاشیه نشین دانست و افزود : طرح دوستدار کودکان کار و خیابان یکی از طرح های خوب سازمان بهزیستی جهت توانمند سازی آنان است که در دو شهر ساری و آمل در حال اجرا می باشد که ساماندهی کودکان کار زمانی اتفاق می افتد که همه دستگاه های اجرایی همراهی و همدلی را در این طرح داشته باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران هدف از اجرای این طرح را تغییر نگاه جامعه نسبت به کودکان کار و خیابان و توانمندسازی آنان دانست و ادامه داد : رویکرد سازمان از اجرای این طرح ، پیشگیری ، کنترل آسیب و تقویت پیوند اعضای خانواده ، حمایت اجتماعی ، توانمندسازی و ارائه خدمات با توجه به نیاز کودکان و... می باشد.

حسین زاده با بیان اینکه اگر برنامه ای برای توانمندسازی و مهارت آموزی نداشته باشیم کودکان دوباره به فعالیت خود ادامه می دهند ، گفت : اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه توانمندسازی مهارت آموزی ، کمک بلاعوض و اعطای وام اشتغال به خانواده ها برای خودکفایی آنان است.

وی  با تاکید بر اینکه اعتیاد کودکان یکی از آسیب های اجتماعی که جوامع با آن روبرو هستند ، افزود : نخستین مرکز حمایتی مراقبتی کودکان دچار سوء مصرف مواد مخدر (امید) در ساری که  این کودکان مهارت های لازم را برای زندگی بهتر و بازگشت به جامعه در این مراکز فرامی گیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران یکی از اقدامات اساسی برای مناطق آسیب دیده و کودکان کار و خیابان را تحصیل کودکان  برشمرد و بیان کرد : یکی از معضلات ما در مناطق حاشیه نشین کودکان بازمانده از تحصیل است که امید است با اقدامات اساسی مشکلات پیش روی کودکان برطرف شود و آنان نیز همانند سایر افراد جامعه بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

حسین زاده سواد آموزی  و حرفه آموزی کودکان کار و خیابان را از اولویت های بهزیستی برشمرد و افزود : جشنواره فرهنگی ورزشی لبخند زندگی با هدف حفظ نشاط و کشف استعدادهای کودکان کار و خیابان برای نخستین بار در سراسر کشور برگزار شد. 

وی به اهمیت سلامت افراد در مناطق حاشیه نشین و کودکان کار اشاره کرد و ادامه داد : سال گذشته طرح پروتکل بهداشتی کووید -19 در مناطق حاشیه و کودکان کاربرای نخستین بار در استان مازندران اجرا شد که با اجرایی شدن این طرح ، استان کمترین آسیب را در منطقه حاشیه نشین در این حوزه داشته است که سایر استان ها نیز با  تاسی از این طرح آن را اجرا کردند.

کد خبر 40922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد