افراد دارای معلولیت برای جشنواره «روی پای خود» فیلم کوتاه می‌سازند

جشنواره کشوری فیلم کوتاه با عنوان «روی پای خود» با موضوع دسترس‌پذیری زندگی اجتماعی برای معلولین توسط بهزیستی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی این جشنواره با هدف جلب توجه بیشتر جامعه به دسترس‌پذیری زندگی اجتماعی برای افراد دارای معلولیت و نیز جمع‌آوری ابداعات و ابتکارات افراد دارای معلولیت در این زمینه برگزار می‌شود.

حمیدرضا علیزاده گفت: تمام افراد دارای معلولیت و همه کسانی که به موضوع مناسب‌سازی و دسترس پذیری اجتماعی علاقه دارند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره به ابداعات، فعالیت‌ها، کارها و اقداماتی که افراد دارای معلولیت، خانواده‌های این عزیزان و نیز دوستان و آشنایان آنها برای دسترس پذیر کردن امکانات زندگی برایشان انجام داده‌اند اختصاص دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند این ابتکارات و ایده‌ها را که در زندگی شخصی افراد دارای معلولیت مورد استفاده قرار داده‌اند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علیزاده افزود: قالب کارهای ارسالی، فیلم کوتاه با حداکثر زمان دو دقیقه است و حوزه‌ی ابداعات، مرتبط با منزل مددجویان، خودروهای آنان و نیز مبلمان شهری و دسترس‌پذیری محیطی می‌باشد.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، فرصت ارسال آثار تا پایان مهرماه در نظر گرفته شده و اختتامیه‌ی آن در هفته معلولین خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد دارای معلولیت و یا اعضای خانواده‌ها و دوستان این عزیزان، با دیدن زندگی و مشکلات آنان، به ابداعات و ابتکاراتی برای زندگی راحت‌تر آنها دست می‌زنند که شگفت‌آور و خیره کننده است.

علیزاده گفت: ما می‌خواهیم این ابداعات و ابتکارات را به جامعه معرفی و برای دسترس‌پذیری امکانات اجتماعی، از این ابتکارات توسط مسؤولان روستایی و شهری استفاده کنیم.

وی یادآور شد: همچنین هدف جشنواره این است که بتوانیم معلولین مبتکر و مبدع را به صنعتگران و سازندگان تجاری ایده‌ها متصل کنیم که بتوانند این ایده‌ها و ابتکارات را به تولیدات انبوه قابل ارائه در جامعه تبدیل کنند.

وی در پایان گفت: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی شرکت کنندگان وجود ندارد و اگر یک فرد یا خانواده، چند اثر هم به جشنواره بفرستد همه آنها مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی همچنین تأکید کرد: پذیرای آثار عزیزان شرکت کننده از سراسر کشور هستیم و امیدواریم با ایده‌ها و ابتکارات بسیار جالبی روبرو شویم که دسترس‌پذیری زندگی برای افراد دارای معلولیت را تسهیل و تسریع کند.

کد خبر 40913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد