۳۲ هزار تماس با خط "صدای مشاور" بهزیستی قزوین برقرار شد

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ۳۲ هزار تماس به منظور دریافت خدمات مشاوره ای طی یک سال گذشته با خط "صدای مشاور" بهزیستی قزوین برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین  علیرضا وارثی  با اشاره به اقدامات مشاوره ای بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: دفتر مشاوره در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه و ارتقای سطح سلامت روان اقشار با ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در واحد حضوری دولتی، مراکز مشاوره خصوصی ، مرکز تلفنی خط ۱۴۸۰ و یک  مرکز جامع مراقبت از خانواده خدمات مختلفی را ارائه می کند.

وی افزود: انجام طرح‌های غربالگری اضطراب و محب، برگزاری کارگاه های اجتماع محور، آموزش پیش از ازدواج  و زندگی خانواده از دیگر خدماتی است که با هدف ارتقای سلامت روان جامعه،  کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات، پیشگیری و کاهش طلاق به جامعه هدف بهزیستی ارایه می شود.

این مسوول گفت: در بازه زمانی تیر ماه سال ۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰، ۵۰ مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی در سطح استان فعالیت داشته اند.

وارثی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲۱ هزار و ۷۶۰ نفر از مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی در استان قزوین استفاده کرده و در این همین مدت ۳۲ هزار تماس با خط تلفنی صدای مشاور برقرار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: در یک سال گذشته ۶ هزار و ۱۵۷ نفر در کارگاه های آموزش پیش از ازدواج و زندگی خانواده شرکت کرده و درصد صلح و سازش زوجین متقاضی طلاق توافقی۲۲ درصد می باشد.

کد خبر 40877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد