کارگاه  آموزشی فرزند پروری در بهزیستی سنندج برگزار شد

به مناسبت هفته بهزیستی کارگاه آموزشی فرزند پروری با مدرسی وریا احمدی روز شنبه دوم مردادماه در سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، مدیر بهزیستی شهرستان سنندج ، ضمن تبریک به مناسبت هفته بهزیستی گفت: این جلسه به منظور آگاهسازی و شناخت بهتر مددجویان و خانواده های آنان برگزار شده است که به بررسی رابطه سبک های فرزند پروری والدین با رشد اخلاقی کودکان می‌پردازد.

فاطمه محمدی با بیان اینکه شیوه فرزند پروری یکی از مباحث مهم در این حوزه است ، عنوان کرد: هر یک از روش های فرزند پروری بر روی رفتار و شخصیت کودک تاثیر متفاوتی می گذارد برای نمونمه شیوه مستبدانه کودک را مضطرب و ناسازگار بار می‌آورد ، شیوه سهل گیرانه کودک را تکانشی ، متوقع و وابسته بار می آورد  و بر این اساس رابطه الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و موفقیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد.

مدرس کارگاه نیز ضمن تاکید بر علل و تاثیر تشویق بر کودکان گفت: هر والدی به دنبال راهی موثر برای تربیت فرزندش هست و طبق تجربیات خود پاداش و تشویق های غیر اصولی تاثیر منفی بر کودکان گذاشته و از اهداف تربیتی والدین دورشان می کند پس لازم است که کمی ریزبینانه تر به روش های تشویق و تنبیه کودک خود توجه کنند.

وریا احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به چهار نوع روش تشویق کودک ، خاطر نشان کرد : روش مادی ، کلامی ، تفریحی و احساسی چهار روش تشویق کودکان عامل یا محرکی برای تقویت رفتار کودک است و سیستم  پاداش دهی همیشه به معنای خریدن یک چیز نیست تشویق نادرست به اندازه روش های غلط تنبیه کودکان می توانند آسیب زا باشند.

احمدی افزود: پس توجه کردن یک مهارت مهم و کلیدی در تربیت کودک است و لازم است که والدین روش صحیح توجه کردن به کودک را یاد بگیرند . اگر بتوان این مهارت  را به خوبی در مورد کودکان بکار برد ، باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس کفایت در آن ها می شود.

کد خبر 40849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد