برگزاری سومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی

سومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی با موضوع بررسی تفاهم نامه کشوری و تفاهم نامه بومی نماز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور،مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و خوشامد گویی به اعضای شورای اقامه نماز بهزیستی استان گفت: از اولین واجبات دین در اسلام که بر آن تاکید شده، نماز است. چنانچه حکم بقیه واجبات را بررسی کنیم می بینید به تدریج درگذر زمان و آرام آرام صادر شده اما در مورد نماز از همان روز اول، وظیفه پیامبر اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز بوده است و این ماموریت تا پایان عمر پیامبر (ص) استمرار دارد.

 وی ادامه داد: چنانچه به سیره مولا حضرت علی (ع) نگاهی بیندازیم، جایگاه نماز چه در سفر ، چه در حضر چه در شرایط جنگی یا عادی، فوق العاده برجسته است. 

فریور بااشاره به توجه امام حسین (ع) در صحرای کربلا به نماز اول وقت تصریح کرد: گاهی ما و خانواده ما گرفتار مشکلات اخلاقی و رفتاری می شویم؛ که نسخه شفا بخش قرآن «أقم الصلوة إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر» است. (نماز آدمی را از فحشا و منکر باز می دارد).

مدیرکل بهزیستی استان نماز را از موثرترین راهکارهای کاستن آسیب های اجتماعی دانست و گفت: اگر نماز به درستی در جامعه اقامه شود شاهد این میزان آسیب های اجتماعی نبودیم. 

گفتنی است در این جلسه تفاهم نامه نماز مورد بررسی اعضای شورای اقامه نماز بهزیستی قرار گرفت و اعضای شورا برای اجرای بهتر و موفق این تفاهم نامه، پیشنهادات و برنامه هایی را ارائه نمودند و در پایان جلسه مقرر گردید تفاهم نامه نماز جهت اجرا به کلیه شهرستانها ارسال و پیگیری های لازم جهت اجرای درست تفاهم نامه صورت پذیرد.

برگزاری سومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی

برگزاری سومین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی

کد خبر 40847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد