سمنان | سه هزارو ۷۶۳  نفر  از خدمات بهزیستی شهرستان بهره مند می شوند

مژگان دلشاد از اهم اقدامات بهزیستی شهرستان در سال گذشته گزارشی ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان سمنان، برنامه نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی  در اداره شهرستان  با حضور دلشاد رئیس شهرستان و اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در ابتدا یاد و خاطر  شهید گرانقدر دکتر محمد علی فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور را گرامی داشت و با تاکید بر شعار امسال: بهزیستی در گام دوم هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده، بر لزوم ارائه خدمات به جامعه هدف با توجه به شرایط جامعه در همه گیری بیماری کرونا تاکید نمودند.

 وی در ابتدا با تشریح عملکرد بهزیستی شهرستان در سال ۹۹ بیان داشت : تعداد سه هزارو ۷۶۳  نفر تحت پوشش این اداره بوده که به تفکیک دو هزار و ۹۸۹ نفر از حوزه توانبخشی و ۷۷۴  نفر از حوزه اجتماعی خدمات دریافت می دارند. از این میان تعداد یک هزار و  ۸۲۲نفر مستمری بگیر می باشند که مستمری آنها از ابتدای امسال افزایش داشته است.

دلشاد با اعلام واگذاری پرونده های مستمری بگیران به ۴ مرکز مثبت زندگی در اواخر سال ۹۹ بیان داشت راه اندازی این مراکز می تواند خدمت رسانی به جامعه هدف را با سرعت بیشتری انجام و دسترسی به خدمات بهزیستی را تسهیل نماید.

ایشان در ادامه : در سال ۹۹ جهت اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش در قالب تسهیلات کارفرمایی، خوداشتغالی و مشاغل خانگی به ۹۶ نفر از افراد پرداخت و برای ۳۹نفر نیز کاریابی اشتغال انجام شده است و همچنین در حوزه مسکن به تعداد ۷  نفر از افراد تحت پوشش در قالب دریافت کمک هزینه بلاعوض خرید مسکن و احداث، خدمت رسانی شده است.      

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان با اشاره به اهدای چند دستگاه تبلت از سوی یکی از خیرین بیان داشت با توجه به شرایط بیماری کرونا و احتمال ادامه آموزشهای مجازی، تهیه تبلت از نیازمندیهای اصلی دانش آموزان تحت پوشش می باشد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۳ مراکز روزانه توانبخشی به تفکیک یک مرکز ذهنی با ظرفیت ۳۵نفر، دو مرکز جسمی با ظرفیت ۸۱نفر، دو مرکز روزانه سالمندان با سرویس دهی به نفر سالمند، ۲ مرکز مربوط به بیماران روان به تعداد ۹۹ نفر، یک مرکز آموزش کودکان اتیسم با پذیرش تعداد ۲۸ نفر، دو مرکز حرفه آموزی به تعداد ۱۰۲نفر و سه گارگاه تولیدی حمایتی به تعداد ۱۰۳ نفر به توانخواهان در بخش توانبخشی خدمات ارائه می دهند افزود: دو مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی فعال بوده که یک مرکز مربوط به نگهداری معلولان ذهنی به تعداد ۷۶ نفر و دیگری مرکز نگهداری سالمندان با ظرفیت ۵۴ نفر می باشد.    

در حوزه اجتماعی نیز دو مرکز شبانه روزی که تعداد ۳۱نفر از فرزندان در مرکز مقداد سنین ۱۲-۱۸ سال و مرکز شمیم بهشت از کودکان ۳-۶ سال را نگهداری می نمایند. همچنین در بخش فرزندخواندگی نیز در سال ۹۹ تعداد ۸  کودک به متقاضیان واگذار شده است.

  تعداد ۲۸۵ نفر زن سرپرست خانوار، تعداد ۴۷ خانواده دارای فرزند دو قلو و تعداد ۴ خانواده دارای فرزند سه قلو و بیشتر تحت پوشش بوده و ۴ گروه همیاری زنان سرپرست خانوار با اشتغالزایی برای نفر از زنان مشغول به فعالیت می باشند.   

  

دلشاد بیان این مطلب که در حوزه پیشگیری تعدا د چهار هزار و ۱۳۰ نفرازطرحهای آگاه سازی، تعداددو هزار و  ۴۷۵نفرازغربالگری شنوایی، تعداد ۵۳۴ نفر از خدمات ژنتیک بهره مند شده اند  افزودند : در شهرستان سمنان شش مرکز سرپایی درمان اعتیاد، یک مرکز میان مدت درمان اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب در حال خدمت رسانی در حوزه درمان اعتیاد می باشند  و همچنین تعداد ۹ مرکز مشاوره در سطح شهرستان فعال بوده و به ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی می پردازند.

مژگان دلشاد  مدیر اداره بهزیستی شهرستان سمنان  در پایان شهرستان سمنان در حد توان و طبق دستورالعمل در تلاش است که بهترین خدمات را به جامعه هدف خود ارائه دهد و امید آن دارد که با توکل و بر خدا و همت و تعامل و خرد جمعی این خدمات بهتر و بیش از پیش به جامعه هدف بهزیستی ارائه شود.

خبر آرشیو هفته بهزیستی

کد خبر 40833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد