برگزاری سومین نشست شورای هماهنگی ادارات کل تابعه ی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان

صبح روز دوم مرداد ماه در سومین نشست شورای هماهنگی ادارات کل تابعه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی بهزیستی استان گیلان مطرح شد؛سه هزار و ٧٠٠ واحد مسکونی از سال ٨٨ تاکنون به مددجویان بهزیستی تحویل داده شده است.

در این نشست، دکتر نحوی نژاد ضمن اشاره به نوع فعالیتهای بهزیستی و ملاحظاتی که بعضا موجب عدم اطلاع رسانی ها می شود، به تشریح اهم اقدامات صورت گرفته در اداره کل بهزیستی استان گیلان در سال ٩٩ پرداخت.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تشریح اقدامات بهزیستی برای اشتغالزایی مددجویان خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموع با پرداخت تسهیلات و حق بیمه سهم کارفرما برای افزون بر ٢ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که امیدواریم امسال نیز همین میزان اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در این استان مستمری دریافت می کنند، بیان داشت: ١٠ هزار نفر نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند که تا پایان امسال بخش زیادی از این تعداد بر اساس اولویت مستمری دریافت خواهند کرد ضمن اینکه از سال ۹۷ تاکنون میزان پرداخت مستمری ها ٣٠٠ درصد افزایش یافته است.

وی آمار معلولیت ها در زمینه های مختلف تحت پوشش بهزیستی گیلان را ۴۴ هزار نفر عنوان و اضافه کرد: ١٧ هزار خانوار آسیب دیده از جمله زنان سرپرست خانوار، زنان و دختران آسیب دیده به صورت " موقت و دایم" تحت حمایت و پوشش بهزیستی هستند.

دکتر نحوی نژاد با اشاره به ارایه خدمات به معلولان در مراکز نگهداری اظهار داشت: نزدیک به سه هزار نفر در ۴۱ مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند و حدود یک هزار نفر نیز در ۵۷ مرکز روزانه تحت آموزش و توانبخشی هستند. 

مدیرکل بهزیستی گیلان انجام  غربالگری بینایی کودکان ٣ تا ۶ سال و شنوایی نوزادان را از جمله دیگر کارهای بهزیستی عنوان و یادآوری کرد: پارسال ۵۵ هزار کودک و حدود ١٩ هزار نوزاد در استان تحت غربالگری بینایی و شنوایی قرار گرفتند.

دکتر حسین نحوی نژاد اضافه کرد: در هفته بهزیستی با تخصیص اعتبار به مبلغ ۶۷۱ میلیارد ریال ؛۷۲ پروژه شامل ۵۹ طرح اشتغالزا،راه اندازی مراکز توانبخشی،مراکز مشاوره، روانشناختی و درمان به بهره‌برداری رسید و زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۳۹ نفر در استان فراهم شد.

کد خبر 40814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد