آیین افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیبهای اجتماعی وعوامل تعیین کننده آن برگزار شد

با حضور قویدل معاون اجتماعی دادگستری کرمان، پرویز افزون مدیرکل امور اجتماعی استانداری، صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان و مدیران دستگاه های متولی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آیین افتتاح "دبیرخانه ملی نظام رصد آسیبهای اجتماعی وعوامل تعیین کننده آن " برگزار شد

در این آیین که به صورت سراسری و از طریق ویدیوکنفرانس با حضور شریعتمداری وزیر رفاه ،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شوراس اسلامی ودکتر قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور برگزارشد، دکتر قبادی دانارییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم رصد آسیبهای اجتماعی در جامعه گفت: 

جای خالی رصدآسیبهای اجتماعی محله محور در برنامه های ما خالی بود که با راه اندازی مراکز مثبت زندگی به این مهم دست پیدا کردیم.

وی افزود : در دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی همکاران ما عوامل خطر و عوامل محافظ از آسیبهای اجتماعی را احصاءکرده و محله به محله آنرا پیاده میکنند .

در مرحله آخر در بحث کنترل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی مسئول بوده و دیگر سازمانها باید بهزیستی را یاری کنند ، که ساماندهی کودکان کار از همین نمونه است .

دکتر عباس صادق زاده نیز در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه طرح رصد آسیبهای اجتماعی در استان کرمان از سال ۹۶ آغاز وتشکیل دبیرخانه نظام رصدآسیبهای اجتماعی از مهرماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرارگرفت ،افزود: همکاران ما در چند مرحله به شناسایی و احصا آسیبهای اجتماعی در نقاط مختلف استان دست پیدا کرده اند و من به جرات میتوانم بگویم اگر همه دستگاه های متولی مسئولیتی را که در قالب سند کنترل وکاهش آسیبهای اجتماعی دارند را متعهدانه انجام دهند ،بهزیستی استان برای پیشگیری و کنترل تمامی آسیبهای اجتماعی برنامه اجرایی و مدون دارد.

وی اذعان داشت : بهزیستی با همکاری وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت پیمایشی علمی را در زمینه رصد آسیبهای استان به انجام رسانده است گفت : این سند یکی از به روز ترین، علمی ترین و تخصصی ترین پیمایش های انجام شده در حوزه آسیبهای اجتماعی و خصوصا آسیبهای نوپدید است . 

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه یکی ازفعالیت های عمده دیگری که در استان انجام شده رصد انواع معلولیتها و فراوانی آن در نقاط مختلف استان است ، اظهار داشت : بهزیستی برای جلوگیری از بروز معلولیت های مادر زادی و اکتسابی نیز راهکار علمی و تخصصی تدوین نموده است .

کد خبر 40809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد