در رسانه | دو سوم کودکان کار شناسایی شده در خراسان رضوی اتباع خارجی هستند

مشهد ـ مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: دو سوم افراد شناسایی شده در حوزه کودکان کار اتباع خارجی هستند.

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هدف از ایجاد مراکز «مثبت زندگی» در مجموعه بهزیستی، شناسایی افراد نیازمند، حمایت، پیشگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان است.

وی ادامه داد: در این مراکز، متخصصینی از جمله روانشناس، مددکار و کارشناس اجتماعی، مشاور و مسؤول مرکز فعالیت دارند که ایجاد شفافیت، توسعه، فراگیری و توزیع عادلانه خدمات، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات، افزایش رضایتمندی مردم، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و بر مبنای فناوری اطلاعات، از دیگر اهداف فعالیت این مراکز به شمار می‌رود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان این‌که بیش از ۲۲ فعالیت بهزیستی در این مراکز صورت می‌گیرد، گفت: این تعداد خدمت در حال افزایش است تا جایی که تمامی فعالیت‌های بهزیستی امکان ارائه در این مراکز را داشته باشد.

وی بیان کرد:: ۱۹۳ مرکز «مثبت زندگی» در خراسان رضوی دایر است که ۷۷ مرکز در مشهد و بقیه مراکز در دیگر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

وی، عدالت محوری در حوزه ارائه خدمات بهزیستی را مهم‌ترین محور کاری در بهزیستی استان دانست و افزود: مهم‌ترین رکن توزیع عادلانه خدمات و رعایت اولویت‌هایی که بر اساس آن، خدمات به صورت عادلانه و تسهیل شده ارائه شود، هوشمندسازی است.

فیروزی با بیان این‌که هوشمندسازی از نظر ارائه خدمات دقیق و هدفمند به معنای شناسایی دقیق و ارائه خدمات به موقع و شفاف به افراد واجد شرایط است، اضافه کرد: با استفاده از تیم‌های توانمند، کارشناسان مؤثر و نیز متخصصان مسلط، ارائه خدمت انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در خراسان رضوی، ۲۰۰ هزار معلول و افراد واجد شرایط زیرپوشش بهزیستی این استان قرار دارند و مستمری دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۳۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت هستند که در بهزیستی پرونده دارند و ۷۰ هزار نفر نیز در سایر بخش‌های حمایتی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها زیرپوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در بخش حمایتی این سازمان، ملیت، قومیت و نژاد ملاک عمل قرار نمی‌گیرد، یادآور شد: شناسایی و ارائه خدمت به کودکان خیابانی و کودکان کار در این حوزه خدمت بهزیستی استان قرار دارد که دو سوم افراد شناسایی شده در این حوزه را کودکان اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این‌که افراد و خانواده‌های معرفی شده به بهزیستی خراسان رضوی پس از یک دوره تحقیق و بررسی کارشناسانه، خدمات مستقیم و موردی این مجموعه را دریافت می‌کنند، افزود: با توجه به دایره شمول خدمات به تمامی سنین، سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی همه جانبه خدمات را ارائه می‌دهد.

کد خبر 40796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد