در رسانه/ ۱۶۷  مرکز مثبت زندگی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

مراغه - ایرنا - معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره‌کل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی و ۸۵ مرکز توانبخشی در استان خبر داد.

مقصود پاشازاده روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز حرفه‌آموزی معلولان دختر بالای ۱۴ سال هشترود با بیان اینکه امسال تلاش می شود مشارکت های مردمی به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، افزود: سال گذشته میزان مشارکت های مردمی ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است.

وی پیشگیری از معلولیت‌های ذهنی، آسیب‌های اجتماعی و ژنتیک را از اولویت‌های این اداره‌کل برای امسال عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته ۶۶.۵ درصد کودکان سه تا ۶ سال استان غربالگری کرونا و سه هزار و ۲۰۰ کودک درمان شدند.

سیدحمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت هم در این آیین افزایش یارانه نقدی معلولان کارآفرین را خواستار شد.

وی از شرایط سخت پرداخت وام ازدواج برای جوانان انتقاد و اضافه کرد: متاسفانه جوانان باید برای گرفتن وام ازدواج چند ماه معطل و با شرایط سخت ضمانت مواجه می شوند.

در مرکز حرفه آموزی معلولین دختر بالای ۱۴ سال هشترود ۵۰ نفر دختر معلول آموزش می بینند و برای پنج نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

کد خبر 40795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد