گسترش خدمات الکترونیکی بهزیستی اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود

استاندار زنجان، با اشاره به اقدامات خوب بهزیستی در حوزه های مختلف گفت: گسترش خدمات الکترونیکی به گروه‌های تحت پوشش این سازمان با هدف پیشگیری از مراجعات حضوری اقدامی مهم و ارزشمند محسوب می شود و این مهم باید تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران مراکز غیردولتی و سمن های تحت نظارت بهزیستی استان با استاندار زنجان افزود: هر چند انجام این کار در مراحل اولیه قرار دارد، اما باید کاری کرد که از حضور مراجعین این حوزه به ادارات مختلف جلوگیری کرد که این اقدام در شرایط کرونایی خدمت بزرگی به شمار می رود.

این مسوول با بیان اینکه بهزیستی استان در احداث مسکن و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش نیز کارهای مهمی را انجام داده است، یادآور شد: در این راستا طی روز گذشته و با حضور مسوول کشوری ۲ هزار واحد مسکونی محرومین به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه مردم مشارکت فعالانه ای داشتند، اظهار داشت: واگذاری خدمات بهزیستی به بخش خصوصی و خیرین نیز اقدام خوبی بوده که نظارت های لازم نیز باید انجام گیرد.

استاندار زنجان در ادامه به مراکز  غیردولتی بهزیستی اشاره کرد و گفت: این افراد بدون هیچ چشمداشتی و نیت سیاسی و بخاطر خدمتگزاری به مردم ورود پیدا کرده اند که بسیار ارزشمند است.

وی  با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های خیرین و مراکز غیردولتی بهزبستی گفت: در برخی موارد آنگونه که باید و شاید از این حوزه ها بهره گیری نشده و  توجه به این مهم بیش از گذشته ضروری است.

حقیقی با بیان اینکه در پیشبرد کارها صرف شعار دادن، کار بجایی نمی برد، بلکه باید در عمل باشد، افزود عملیاتی کردن حتی بخش جزیی از شعارها می تواند نتایج بهتری را رقم بزند و این در حالی است بین حرف  تا عمل فاصله زیادی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسایل اجتماعی، بهزیستی، حوزه  آسیب های اجتماعی مسائل عمیقی را در  خود جای داده است، اظهار داشت: ورود افرد  متخصص به این حوزه ها و خود باوری قبلی مبنی بر انجام کارها به رفع آنها منتهی می شود.

این مسوول اقدامات انجام گرفته بر جامعه تحت پوشش بهزیستی را جزو وظایف محوله عنوان کرد و گفت: این کارها منت نیست و بر این مبنا متولیان و دست اندکاران امر برای برطرف مشکلات این حوزه باید متمرکز شده و در این راستا تلاش مضاعفی را انجام دهند.

وی به ارائه اقدامات به حق بر جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولان تاکید کرد و گفت: متولیان امر در این خصوص باید به وظایف خود عمل کنند و عادی انگاری به مسائل مردم به ویژه مشکلات را به مراتب افزایش می دهد.

استاندار زنجان به موضوع مناسب سازی نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص تلاش شده با فرهنگ سازی بدون منت گذاری در بین مدیران دستگاههای اجرایی این موضوع مهم نهادینه و بیش از گذشته به  آن بها داده شود.

حقیقی با اشاره به اقدامات انجام گرفته استان در مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا نیز خاطرنشان کرد: هر چند اغلب استان های کشور وارد پیک پنجم کرونایی شده اند که همین روند نیز در استان به زودی حاکم خواهد شد و در این میان همکاری دستگاههای متولی امر همانند بهزیستی می تواند بسیار اثرگذار باشد.

کد خبر 40782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد