کمک‌های مردمی از اعتبارات دولتی بیشتر است

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: بعد از گذشت 5 سال، سال گذشته حجم مشارکت‌های مردمی بیش تر از اعتبارات دولتی مصوب شد که جا دارد از این همکاری و حس انسان دوستی مردم تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مهدی پهلوانی در دیدار با آیت الله سعیدی که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی انجام شد، با تشکر از آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: این شخصیت همیشه یارو یاور مددجویان بوده و با تلاش زیاد برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند.

وی مهمترین اهداف و اولویت‌های اداره کل بهزیستی استان قم را اشتغال و توانمندسازی مددجویان برشمرد و با اشاره به میزان اشتغال از سوی بهزیستی در سال گذشته، بیان کرد: بیش از هزار شغل در سال ۹۹ ایجاد شد که این امر بسیار خوشایند است.

مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه به میزان خدمات مشاوره‌ای که در سال گذشته توسط بهزیستی ارائه شد، بیان کرد: در سال ۹۹ در مجموع ۳۰ هزار نفر از خدمات مشاوره ای بهزیستی در امور مختلف بهره بردند.

وی گفت: با توجه به مشکلات ناشی از کرونا و وضعیت معیشتی شمار افرادی که از خدمات بهزیستی بهره می‌برند نسبت به سال‌های گذشته افزایش دارد.

پهلوانی از راه اندازی مرکز جامع اعتیاد، مرکز کاهش آسیب‌های معتادان، راه اندازی ۲۴ مرکز مثبت زندگی، فعال سازی مرکز راه نوین و خانه‌های نیمه راهی به همراه افزایش ظرفیت های مراکز موجود از برنامه های مهم استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تا کنون ۸ هزار پرونده الکترونیکی در مراکز مثبت زندگی بهزیستی قم برای حمایت های معیشتی و مستمری های ماهانه تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید براینکه سال گذشته ۵۷ موافقت نامه اصولی برای راه اندازی مراکز مختلف بهزیستی تاسیس شده است، تصریح کرد: ۱۶ مرکز جدید نیز در سال ۹۹ وارد کمیسیون نظارت این اداره کل شده است.

وی بیان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طلاق و معلولیت بعنوان یک طرح مهم در قالب سلامت اجتماعی در خانواده در اداره کل بهزیستی قم طی ماه های گذشته آغاز شده است.

پهلوانی ابراز کرد: به دلیل اعتبارات پایین بهزیستی عمق و حجم مداخله این اداره کل در حل مشکلات افراد و خانواده های آسیب دیده اندک است.

وی افزود: سال ۹۹،با راه اندازی خط تلفن ۱۴۸۰ از ساعت ۸ الی ۲۰ توانسته به ۳۰ هزار نفر خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف از جمله مباحث اختلافات خانوادگی، روانی، تحصیلی و غیره ارائه دهیم.

پهلوانی، تعداد پرونده‌های تحت حمایت بهزیستی قم را ۳۵ هزار مورد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته به دلیل مشکلات کرونا و وضعیت معیشتی تعداد افراد مددجو هزار تن افزایش یافته است.

کد خبر 40767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد