فعالیت‌های بشردوستانه بهزیستی از جلوه های حاکمیت دینی است

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به توصیه امیرالمؤمنین(ع) در نامه خود به مالک اشتر نسبت به رسیدگی به یتیمان و سالمندان، گفت: افراد سالم نسبت به افراد دارای معلولیت مسئول هستند و باید نزدیکان و اهل هر محله و همچنین همه مردم مسلمان حقوق این افراد را رعایت کنند و هزینه های این افراد را بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی  پیش از ظهر امروز در دیدار مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت با تبریک ماه ذی الحجه و اعیاد پیش رو، این ماه را ماه اهل بیت(ع) دانست وگفت: منظور از بزرگداشت مناسبت‌های این ماه این است که از هدایت‌های اهل بیت(ع) پیروی کنیم و تشیع خود را به مرحله ظهور و بروز برسانیم.

وی با اشاره به روایتی قدسی از امام باقر علیه السلام پیرامون امامت و وظیفه مردم در پیروی از امامت، گفت: خلاصه این حدیث قدسی این است که اگر مردم از امام جائر پیروی کنند حتی اگر از نظر فردی خوش رفتار و با تقوا باشند مورد خشم و عذاب الهی قرار خواهند گرفت اما اگر مردم از امام عادل پیروی کنند حتی اگر گناهان و لغزش‌هایی هم داشته باشند قابل بخشش است.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: اگر ما از امامت دم می زنیم به خاطر این است که فردی که مردم و جامعه را اداره می کند فرد صالحی باشد و ساختار حکومت ساختار مناسبی باشد و در چنین حکومتی اگر گاهی برخی خطا و اشتباه هم کنند قابل اغماض است زیرا مردم در مجموع با پیروی از حاکم عادل به سمت سعادت و کمال حرکت می‎کنند و به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

وی با اشاره به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر که در آن شیوه درس حکومت دینی و مزایای حاکمیت ولی خدا بیان شده است، گفت: با این که امیرالمؤمنین(ع) می دانستند که مالک اشتر به مصر نخواهد رسید و این دستورات در مصر پیاده نخواهد شد ولی این نامه را نوشتند تا مردم بدانند که حکومت الهی چه نوع حکومتی است و زیر بار حاکم جائر نروند.

سعیدی گفت: یکی از دستوراتی که امیرالمؤمنین(ع) در آن نامه به مالک اشتر فرمودند این بود که به احوال یتیمان و کهنسالانی که چاره ای ندارند رسیدگی کن زیرا این کار برای حاکمان سنگین است ولی بدان که حق و عمل به حق به طور کلی سنگین است و خداوند عمل به حق را برای افرادی که دنبال عاقبت به خیری و اجرای عدالت هستند آسان می کند.

وی فعالیت‌های بهزیستی در کمک به افراد نیازمند را از جلوه‌های حاکمیت دینی مورد نظر امیرالمؤمنین(ع) دانست و گفت: افراد سالم نسبت به افراد دارای معلولیت مسئول هستند و باید نزدیکان و اهل هر محله و همچنین همه مردم مسلمان حقوق این افراد را رعایت کنند و هزینه های این افراد را بپردازند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت خدمت به افراد معلول و ناتوان در جامعه را امری اسلامی، انسانی و اخلاقی دانست و افزود: حق الناس فقط در تضییع مال نیست بلکه افرادی که دارای معلولیت هستند نیز حقی بر گردن دیگر افراد جامعه دارند و باید حقوقشان رعایت شود و کسانی که در ادای حق آنها کوتاهی کنند حق الناس برگردنشان است.

وی تلاش برای تحکیم بنیان خانواده‎‌ها و جلوگیری از طلاق و سقط جنین را از دیگر حقوق جامعه بر گردن افراد متمکن و مسئولان دانست و گفت: اقدامات بهزیستی در این زمینه نیز با برگرفته از آموزه های دینی و قابل تقدیر است.

کد خبر 40766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد