ورامین| حضور خبرنگاران ورامینی در اورژانس اجتماعی

به مناسبت هفته بهزیستی در قالب تور رسانه ای تعدادی از خبرنگاران ورامین به مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان رفتند و از نزدیک در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این بازدید که رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیز حضور داشت، رئیس اورژانس اجتماعی ورامین در گفتگو با خبرنگاران حاضر به معرفی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان ورامین در تیر ماه ۱۳۸۷ افتتاح شده  و در مدار خدمت رسانی به مردم قرار گرفته است.

نسیم اشراقی با بیان اینکه ۲۷ نفر در اورژانس اجتماعی ورامین مشغول هستند، خاطرنشان کرد:  ۱۸ نفر این افراد به عنوان کارشناس در این مرکز فعالیت می کنند و اورژانس مجموعه ای کاملا تخصصی است.

اشراقی در تشریح اقدامات سامانه اورژانس اجتماعی بیان کرد: خدمات سامانه ۱۲۳ عبارت از ملاقات و مداخله فرزندان، مشاوره به خانواده ها، مرکز مداخله در بحرانهای فردی، خانو ادگی و اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی است.

وی با این توضیح مرکز ورامین با شهرستان های مجاور متفاوت است، گفت: یکی از تفاوت های مهم سامانه فعالیت ۲۴ است که در شب ها به دلیل فعال نبودن دیگر شهرستان همجوار یعنی پیشوا و قرچک به آن ها نیز خدمات ارائه می شود.

وی در تعریف  مرکز مداخله اظهار داشت: مرکزی است که که طبق قانون افرادی که محلی برای زندگی ندارند را اسکان می دهند.

وی افزود: وجود مرکز مداخله در شهرستان ورامین دیگر شهرستان های قرچک، پاکدشت و پیشوا را نیز پوشش می دهد.


اشراقی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد از کسانی در سامانه مداخله حضور دارند اصالتا ورامینی نیستند، افزود: کودک آزاری و همسر آزاری از بیشترین تماس هایی است که با اورژانس اجتماعی گرفته می شود.  

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان ورامین در پایان یادآور شد: دو دستگاه خودروی ون در ورامین برای خدمت رسانی فعال هستند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل از قبیل کودک آزاری، معلول آزاری و مواردی از این دست می توانند با شماره ۱۲۳ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 40749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد