رباط کریم| ارائه گزارش فعالیت های بهزیستی به امام جمعه

رئیس بهزیستی رباط کریم  به همراه جمعی از مسئولین اداره به مناسبت هفته بهزیستی با حجت الاسلام ترابی امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امام جمعه رباط کریم در این دیدار  یاد شهید فیاض بخش را گرامی داشته و افزود: افتخار سازمان بهزیستی این است که مولود انقلاب بوده و کارکنانش با سعه صدر، خوشرویی، ملایمت و به رسم و روش پیامبران در جهت خدمت به محرومین و اقشار نیازمند جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

حجت الاسلام حسن ترابی وظایف و خدمات کارکنان و پرسنل این نهاد خدمتگزار را قابل تقدیر دانست و گفت: شهرستان رباط کریم از نظر کارهای خیر و مشارکت اجتماعی شهره عام و خاص است و ما همیشه از این ظرفیت برای کمک به اقشار آسیب پذیر بهره برده ایم.  
حجت الاسلام ترابی  برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی شفاف‌سازی را نقطه حائز اهمیت این موضوع دانست و اظهار داشت: خیر باید بداند پولی را که برای انجام کار خیر کنار می‌گذارد کجا هزینه می‌شود و لازم است در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد.

بهادر مهکی در دیدار با حجت الاسلام ترابی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش موسس سازمان بهزیستی، این سازمان را یک نهاد حمایتی ای خواند که بدون حمایت دیگر دستگاه‌ها و نهادها به تنهایی قادر به انجام تمام وظایف متعدد خود نخواهد بود.

مهکی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی و وظیفه سازمان بهزیستی در اقدامات مداخله ای و پیشگیرانه، یکی از مهمترین نگرانی های این نهاد در شهرستان را تعداد بالای مددجویان پشت نوبت مستمری در شهرستان بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به رایزنی هایی که با مقامات مسئول انجام گرفته است منتظر اتفاقات خوبی به منظوره برقراری مستمری این عزیزان هستیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم ظرفیت خیرین در شهرستان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: مردم نوع دوست و خیراندیش شهرستان همیشه در تمام سختی ها در کنار اقشار آسیب‌پذیر بوده اند و انتظار ما این است که همچنان حامی و پشتیبان مددجویان سازمان بهزیستی باشد.

مهکی یادآور شد ائمه جمعه در این خصوص می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و ما امیدواریم که امام جمعه رباط‌کریم نیز همچون گذشته در خطبه های نماز جمعه، مردم خیر را به سمت رفع نیازمندیهای مددجویان بهزیستی سوق دهد.

در ادامه این دیدار معاونین به ارائه گزارش عملکرد یک ساله اداره بهزیستی شهرستان  پرداختند که مسئول مشارکت های مردمی بهزیستی رباط کریم، با بیان اینکه فعالیت معاونت مشارکت مردمی براساس تحقق اهداف بهزیستی و ارائه خدمات مطلوب به افراد معلول و آسیب‌پذیر جامعه است، اظهار داشت: فعالیت‌های این معاونت در سه بخش جلب و جذب مشارکت‌های مردمی، مسکن، اشتغال و صدور مجوز مراکز غیر دولتی است.

ماندانا سنایی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین شهرستان بیان داشت در یک ساله گذشته ارزش تقریبی کمک های خیرین ۲۴ میلیارد ریال بوده که ۷۰ تبلت دانش آموزی و ۱۷۶ کارت هدیه به ارزش ۱۴ میلیارد ریال جهت خرید از فروشگاه های زنجیره ای مهمترین این کمک ها به جامعه هدف بهزیستی می باشد.  

وی افزود: در راستای خدمت رسانی مطلوب تر و با کیفیت تر به جامعه هدف، ۷ مرکز مثبت زندگی در شهرستان افتتاح شد که خدمات رایگانی را به مددجویان ارائه می دهند.

مسئول مشارکت‌های مردمی رباط کریم افزود: کمک به تامین مسکن توانخواهان را یکی از دغدعه های اصلی سازمان بهزیستی دانسته و افزود: با حمایت خیرین پیشنهاد شده است خیرین در صورت موجود بودن زمین رایگان ۷۰ واحد مسکن در روستا و هایپر مارکت و نانوایی بسازند.  

 وی در ادامه ابراز امیدواری کرد امام جمعه مساعدت  لازم درخصوص واگذاری زمین رایگان در یکی از روستاها جهت ساخت مسکن توسط خیرین را داشته باشد.

مسئول توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی رباط‌کریم، یکی از برنامه های معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی را پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: ۲ مرکز درمان سرپایی اعتیاد ۵ مرکز اقامتی درمان اعتیاد و یک مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در شهرستان و مجموع ۸ مرکز با روش های درمانی متفاوت تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم فعالیت ها و خدمات سرپایی، بستری،  آموزش ها و مشاوره های مختلف رو به افراد و خانواده ها ارایه می دهند.  
بهلول محمدی افزود: درخصوص افراد بهبود یافته حمایت های کاریابی و اشتغال می‌تواند عامل مهمی در جهت تداوم بازتوانی و توانمند سازی افراد بهبود یافته فراهم کند و طبق آمار در شهرستان رباط کریم در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۰ نفر و ۱۳۹۹ تعداد ۴۰ نفر از تسهیلات وام اشتغال  بهره بردند. در ۴ ماهه ی سال‌جاری  نیز با توجه به شرایط مالی و پرونده های در حال تشکیل نیز، پیش بینی میشوداحتمالا ۵۰ الی ۶۰ نفر می‌توانند از تسهیلات وام اشتغال استفاده کنند.

 مسئول توانبخشی بهزیستی رباط‌کریم با اشاره به چالشهای پیش روی حوزه توانبخشی از جمله ساماندهی کیس های فاقد سرپرست و مجهول الهویه و همچنین تامین اعتبارات درمانی گفت‌: حوزه توانبخشی شهرستان رباط کریم دارای  ۴۰۰۰ پرونده، ۳۰۰۰ مستمری بگیر و ۱۲۰۰ پشت نوبت بوده و ۲ مرکز شبانه روزی و ۳ مرکز حرفه آموزی در شهرستان دارای فعالیت هستند.  

پریوش موسوی در ادامه ضمن تشریح برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، گفت: این برنامه بیشترین تأثیر خود را روی ۳ رکن اساسی شامل فرد معلول، جامعه و خانواده می‌گذارد که بی شک تعامل این ۳ رکن لازمه تحقق توسعه فراگیر در یک جامعه پویا و مولد است که خوشبختانه این فعالیت‌ها در شهرستان رباط کریم به خوبی انجام شده و این سه رکن نیز همواره همراه ما و جهت کمک به جامعه هدف بسیار کارساز و مؤثر بوده‌اند.

مسئول اموراجتماعی بهزیستی رباط کریم، با اشاره به اینکه، معاونت امور اجتماعی وظایف متعددی را برعهده دارد و به صورت روزانه خدمات زیادی را برای جامعه هدف خود ارایه می کند، گفت: می توان مهم ترین هدف حمایت از کودکان بی سرپرست بوده، اما حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده های آنان و حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از دیگر اهدافی است که در این معاونت به جامعه هدف دنبال می شود. از دیگر اهداف این معاونت می توان از حمایت از زنان و دختران در معرض خشونت و خشونت دیده و حمایت از کودکان کار و خیابان نام برد.
 
سمیرا کوکبی در خصوص خدمات این معاونت به جامعه هدف گفت، دفتر زنان شامل ۹۰۰ پرونده و ۱۵۰ پرونده پشت نوبت می باشد. همچنین شهرستان دارای ۴ مرکز  شبه خانواده شبانه روزی و مرکز اورژانس اجتماعی میباشد.

کد خبر 40738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد