دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی استان با استاندار بوشهر

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی دکترعلیرضا حاجیونی به اتفاق مشاور و معاونین اداره کل با مهنندس گراوند استاندار بوشهر دیدار و گفتگوکرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان دکتر حاجیونی ضمن تبریک عید قربان وتشریح عمده وظایف سازمان بهزیستی گفت: ۲۰۰هزاز نفر در سطح استان بوشهر زیر پوشش بهزیستی هستند که ۳۶ هزار نفر آنان، کم توان هستند و نیاز به کمک دارند، ۱۲هزار سالمند و حدود پنج هزار نفر نیز زن سرپرست خانوار هستند.
وی با بین اینکه «در سطح استان، در هر شهرستان، یک مرکز اورژانس اجتماعی داریم»اضافه کرد: در بحث کاهش اعتیاد، به ۶۵۰۰ نفر توسط بهزیستی کمک شده است.
غربالگری چشم کودکان سه تا شش سال و غربالگری شنوایی نوزادان برای حدود دوازده هزار نفر، تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ نفر فاقد سرپرست مناسب در استان و کمک های تحصیلی، تبلت و حتی بحث آموزش مسایل بهداشتی برای آنان و کمک به حدود ۲۰۰ دانسجوی تحت پوشش در دانشگاه های دولتی و پیام نور، از دیگر اقدامات بهزیستی استان بوشهر در یک سال گذشته بود که توسط مدیرکل مطرح شد.
دکتر علیرضا حاجیونی همچنین گفت: در سال گذشته، به هزار و سیصد نفر از افراد تحت پوشش، آموزش های فنی و حرفه ای داده شد و کارت دریافت کردند و  همچنین در سال ۱۳۹۹، بر اساس تفاهم نامه ها، ۱۲۴۰ مورد اشتغال و ۲۷۲ مورد تهیه مسکن داشتیم و جمع ارقام هشت سال گذشته در بهزیستی استان بوشهر، بیش از این ها است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: با توجه به فعالیتهای این سازمان که در تجمع‌ها صورت می‌گیرد و شرایط بد کرونا، افتخار می‌کنیم که مراکز تجمع این سازمان سفید مانده و با رعایت کامل موازین بهداشتی، تمامی مراکزی که فرزندان بهزیستی در آن نگهداری می‌شوند تا خانه سالمندان و همه‌ی مکانهای تجمعی ما کمترین آسیب را از این بیماری داشته‌اند.

وی افتتاح «مرکز جامع خدمات درمان و بازتوانی اعتیاد» را یکی از کارهای بزرگ در سال گذشته دانست و افزود: ما در این زمینه پیشرو بوده‌ایم و این مرکز با سه مهارت شروع بکار نموده که با هماهنگی‌های انجام شده با مرکز فنی و حرفه‌ای استان به زودی خدمات بیشتری به مراجعین ارائه خواهد کرد.

دکترعلیرضا حاجیونی بهره برداری از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴سال بوشهر در یک بازه زمانی شش ماهه نیز خبر داد و گفت: تغییرات برای این گروه سنی و شرایط بسیار بهتر از قبل کاملا مشهود است و می‌توان این تغییرات را به خوبی دید.

دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی استان با استاندار بوشهر

استارت ۳۳ مرکز خدمات بهزیستی موسوم به "مثبت زندگی" استان بوشهر با هدف ارایه ۲۲ خدمت رایگان به مددجویان از جمله کارهای سال گذشته سازمان بهزیستی استان بود که دکتر حاجیونی آن را مهمترین اتفاق در بهزیستی دانست و پیرامون این پروژه بزرگ اظهار داشت: با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی همه خدمات در بستر الکترونیک ارائه و پرونده‌های کاغذی و خدمات به شکل حضوری به کمترین میزان می‌رسد. همچنین اگر تاکنون این مددجویان بودند که برای دریافت خدمات به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کردند، با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، اکنون این کارشناسان هستند که به سراغ مددجویان می‌روند که مهمترین خروجی این مراکز رضایتمندی بیشتر مددجویان می‌باشد که بتوانند خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنند و این مراکز در کل کشور به هم متصل هستند که مددجویان هرکجای کشور باشند این خدمات برای آنان امکانپذیر است.

دکتر حاجیونی با بیان اینکه «بیشترین معلولین استان بوشهر، معلولین ضایعه نخاعی حوادث ترافیکی و بعد آن، معلولیت جسمی ـ حرکتی و در جایگاه سوم، معلولین ذهنی هستند»  افزود: در یک سال گذشته در استان بوشهر، بیش از ۴۲۱ مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد فرزند معلول داشتیم

  عبدالکریم گراوند در نشست با مسئولان سازمان بهزیستی استان بوشهر با تبریک عید سعید قربان توجه به معنویت انسان‌ها را سبب دور شدن انسان از بسیاری گناهان و مشکلات دانست و اظهار داشت: عید سعید قربان، زیباترین جلوه عبادت و تسلیم در برابر خالق هستی و این عید یکی از اعیاد مهم مسلمانان است که باید از این فرصت برای تقویت معرفت استفاده کرد.

وی باتأکید بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برای مقابله کرونا افزود: از همه راهکارهای ممکن برای شکسته شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان بوشهر استفاده می‌شود که لغو برگزاری مراسم و برنامه‌ها و نشست‌ها به مناسبت‌های مختلف از آن جمله است.

استاندار بوشهر نقش مهم بهزیستی در رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده و معلول را مهم دانست و بیان کرد: ۲۰۰ هزار نفر جامعه هدف سازمان بهزیستی استان بوشهر در رسیدگی به مددجویان و حل مشکلات آنان نشان از خدمات ارزنده این سازمان است.

گراوند حوزه بهزیستی را یکی از بخش‌های مهم، سخت و مأموریت سنگین دانست و افزود: با بررسی عمق مجموعه فعالیت‌های بهزیستی نشان از این است که سازمان بهزیستی با انسان‌هایی درگیر است که بسیاری از آنان دچار مشکلات جسمی، روحی، روانی و بد و بی‌سرپرست هستند که خدمت کردن در این مجموعه بسیار رسالت سنگینی است چراکه با کسانی سروکار دارید که نیازمند مالی، مادی، عاطفی و معنوی هستند.

وی وضعیت و شرایط اقتصادی جامعه را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این شرایط مالی و اعتباری فعالیت‌ها سخت‌تر می‌شود چراکه در کنار آن توجه به مسائل عاطفی به خانواده‌های تحت حمایت، نیازهای مادی است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی برخی از خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با توجه به محدودیت اعتباری و بودجه‌ای ممکن است توقعات جامعه تحت پوشش برآورده نشود گفت: در این شرایط اقتصادی و اوضاع و احوال اعتباری کشور، باید از خدمات ارزنده بهزیستی در رسیدگی به خانواده‌های تحت حمایت ستایش و سپاسگزاری کرد.

دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی استان با استاندار بوشهر

گراوند، پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف سازمان بهزیستی را مأموریتی سخت و سنگین دانست و بیان کرد: در این شرایط اقتصادی و مالی کشور افزایش بین ۵ تا ۸ برابر مستمری‌ افراد تحت حمایت هر چند زیاد نیست ولی بسیار سخت و مهم است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در این شرایط خدمت کردن در حل مشکلات، تأمین نیازهای افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله ساخت واحدهای مسکونی بسیار مهم است که ساخت ۲۷۲ واحد مسکونی ویژه افراد تحت حمایت کار بسیار شایسته و ارزنده است.

گراوند از ساخت یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌شود ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر تکمیل و تحویل شود.

وی با بیان اینکه با دست خالی این همه خدمات‌رسانی مشابه معجزه است گفت: برای افراد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان بوشهر طرح‌های مهمی اجرا شده است ولی افزایش قیمت‌ها و تورم اجازه نداد حلاوت این خدمات و افزایش مستمری‌های  مددجویان، مردم بچشند چراکه می‌توانست بخش زیادی از مطالبات مردم را محقق کند.

استاندار بوشهر راه‌اندازی سامانه‌های متعدد در حوزه بهزیستی را نشان از شفافیت خدمات این سازمان دانست و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در حوزه بخش خصوصی هم فعالیت می‌کند که در راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی حضور بخش خصوصی بیشتر و پررنگ‌تر شده است.

گراوند تقویت مراکز ترک‌ اعتیاد و نگهداری کودکان کار را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تقویت این مراکز سبب می‌شود انسان‌هایی که گرفتار این معضلات هستند با اقدامات و فعالیت‌های شبانه‌روزی بهزیستی از گرفتاری بیشتر آنان جلوگیری می‌شود.

وی مشاوره‌های قبل تا بعد از تشکیل زندگی را یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی دانست و تأکید کرد: خدمات شما سبب می‌شود تا کانون گرم خانواده‌ها از هم پاشیده نشود که این کار بزرگی است که در سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بسیاری از خدمات بهزیستی گمنام است و بسیاری از افراد اطلاعی از این خدمات ندارند تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات خانواده‌ها و جلوگیری از فروپاشیدن کانون گرم خانواده‌ها از خدمات ارزنده است که بسیاری از مردم ممکن است اطلاع نداشته باشند.

گراوند، طلاق را یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم جامعه دانست و بیان کرد: برای حل معضلات افراد در معرض طلاق، سازمان بهزیستی طرح‌های مهم و با ارزشی اجرا کرده که در آینده این فعالیت‌ها می‌تواند به‌عنوان تجارب ارزشمند در اختیار دیگر افراد قرار بگیرد.

کد خبر 40722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد